Közzétették, hogy melyik magyarországi úton mennyi útdíjat szedtek be tavaly. Ez nem az autópálya-matricákból származó bevétel, hanem a 3,5 tonnánál nehezebb járművek által fizetett díj, amit a megtett út hosszával arányosan kell fizetniük.
A Telex által szemlézett adatok szerint 2022 és 2023 között 13 százalékkal, 355,5 milliárd forintról 404 milliárd forintra nőtt az így megszerzett bevétel. Ehhez a forgalom és a díjak növekedése és a díjköteles útszakaszok körének változása is hozzájárult.
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. adatai szerint az e-útdíjból származó bevételek több mint 80 százalékát gyorsforgalmi utak használata után fizették be a cégek. A gyorsforgalmi utak közül az M1 forgalma volt messze a legnagyobb, ebből az autópályából 81 milliárd forint bevétel érkezett az államnak, míg az összes főút együttvéve is 80,5 milliárd forintnyi bevételt termelt.
Az M1-es után a második 48 milliárd forintnyi bevétellel az M5-ös autópálya volt, harmadik 40 milliárddal az M3-as, negyedik 38 milliárddal az M7-es. A többi autópálya ennél jóval kevesebb, legfeljebb 15 milliárd forintnyi bevételt hozott az államkasszába.