Hátsó üléseket kiszerelni vagy lehajtani, a B oszlop mögé rácsfalat beszerelni, és már kész is a személyautó alapú furgon – ezt az egyszerű, gyors és költséghatékony megoldást rengetegen alkalmazták már, a Suzukitól a Land Roverig, és maga a Dacia is kínált már ilyen járgányt a Duster alapjaira.

Városi furgonnal bővít a Dacia 1

Most viszont elektromos városi kisautóból készült mini áruszállító – na, nem annyira parányi, mint a szintén villanymotoros Citroën Ami Cargo, de a 3,7 méteres hosszúság és a 4,8 méteres sugarú fordulókör célszerűvé teszi a helyi emisszió nélkül vezethető apróságot a városi kézbesítésekhez. A hasznos teherbírás ugyan csak 370 kg, viszont a raktér 1085 literes.

Városi furgonnal bővít a Dacia 55

A Spring Cargo a megújult modell erősebb, 65 lóerős hajtásláncával készül. Az ehhez tartozó, 26,8 kWh kapacitású akkumulátor energiatartalma városban akár 300 kilométerre elegendő, ha pedig lakott területen kívül kell szállítani, 225 kilométer áll a sofőr rendelkezésére.

Városi furgonnal bővít a Dacia 56

Gyorstöltéssel 45 percig tart 20-ról 80 százalékra tölteni az autót – ha jól időzít a futár, pont belefér az ebéd, és egy kávé után mehet tovább a meló. Még jobb, hogy az új Spring támogatja a kétirányú töltést, azaz bármilyen hordozható elektromos szerszám, készülék, eszköz működtethető az akkumulátoráról.

Városi furgonnal bővít a Dacia 57

A klímaberendezéssel, bluetoothos audiorendszerrel, navigációval, tempomattal, villanyablakokkal, parkolóradarokkal és tolatókamerával szerelt Spring Cargo egyetlen szépséghibája, hogy azt nem a gyár, hanem a brit importőr építi át a helyi jogszabályi előírásokat betartva.