Ferenc pápa 2025-re „A remény nem csal meg” című bullájával szent évet hirdetett Rómában. A „remény zarándokai” elnevezésű pápai jubileumi év miatt az olasz főváros mintegy 35 millió zarándok látogatására készül a jövő évben, ezért Olaszország fővárosának létfontosságú a megbízható és hatékony tömegközlekedés biztosítása. A metropolisz éppen ezért rengeteg autóbuszt vásárolt.
A törekvés egyik nyertese a lengyel Solaris Bus&Coach, amely összesen 354 darab autóbusz szállíthat le ez év végéig. A 200 millió eurós értékben elnyert szerződés keretében 254 darab CNG-hajtású, valamint 100 darab dízel hajtású buszt állít forgalomba a helyi közlekedési szolgáltató, az ATAC. A nyertes típus a Solaris Urbino 18 csuklós autóbusz lett.
A 110 darab autóbusz lágy hibrid hajtással érkezik, amelyekhez a holland DAF szállítja a dízel erőforrásokat. Ezeket, a PACCAR MX-11-es erőforrásokat alapvetően teherautókba szokták beépíteni, de a csuklós buszok hajtására is alkalmasak. A motort egy speciális automata sebességváltóval párosítják a zéró károsanyag-kibocsátású alapjárat („Start-Stop”) és a gyorsítás közbeni elektromos rásegítés érdekében. Ez a megoldás a fékezéskor létrejövő energiát használja fel.
A római városi autóbuszokhoz szállított motor 370 lóerős teljesítménnyel rendelkezik A DAF, a Solaris és a római tömegközlekedési szektor között zajló együttműködés sikeres: a római tömegközlekedési vállalatok már nem kevesebb, mint 720 PACCAR motoros Solaris buszt üzemeltetnek.
Az összes buszt a következő hónapokban állítják szolgálatba, éppen időben, a 2025-ös pápai jubileumi év kezdetére.