Hosszas várakozás után megérkezett a Kia Tasman, amely klasszikus haszonjárműves értékeket (létraváz, dízelmotor) társít a modern személyautók kényelmi és biztonsági funkcionalitásával.
A dizájn egészen sajátos, van benne egy adag játékosság, ugyanakkor nem vidám, inkább komoly és lényegre törő. A fényszórók az első kerékívek szokatlan szemöldökének a részét képezik, így használaton kívül, a fényezés színétől függően teljesen beleolvadnak a karosszériába. Színek, igen, mert a fehér, szürke és fekete mellett kék, piros, bézs és zöld árnyalatban is kérhető a Tasman.
A belső térben azonnal személyautós hangulatot ébreszt a 2 x 12.3 colos kijelző, közöttük egy harmadik, 5 colos monitorról vezérelhető a klímaberendezés. Alapfelszerelés a telefonintegráció (Apple CarPlay, Android Auto), a Harman Kardon hifi feláras.
A padlókonzolra asztalkát hajtogathatunk, vezeték nélküli telefontöltőből duplát kapunk, a hátsó ülések alatt tároló üregek rejlenek; itt 33 liternyi cókmók helyezhető el.
A hátsó üléssoron 940 mm a lábtér, a hátsó támlák dőlésszöge 22 és 30 fok között változtatható. Belső színvilágból többféle is van, akár kéttónusú. Vannak klasszikus, masszív fém(hatású) kapcsolók, amelyekre a belső ajtókilincsek kialakítása rímel.
A Tasman szimpla és duplafülkés felépítménnyel készül, többféle kivitelben. Az X-Pro terepjárásra optimalizált, 252 mm-re (+28 mm) növelt hasmagasság, 18 helyett 17 colos keréktárcsák, vegyes használatú helyett terepabroncsok járnak hozzá. A Kia készít fülkés alvázat is, valamint különféle rendező, tároló, takaró és rögzítő tartozékokat kínál a Tasmanhoz.
A 2,5 literes benzinmotor 281 lóerős, a dízel a jól ismert 2,2 literes, 210 lóerős egység. Mindkettő nyolcfokozatú automata váltót kap. A végsebesség egyformán 185 km/óra, a benzines 8,5, a dízel 10,4 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára. A dízel bizonyos piacokon hatos kéziváltóval is elérhető lesz.
A Tasman robusztus létravázra épül, futóműve elöl kettős keresztlengőkaros, hátul merev tengelyes, laprugós. A rugózási kényelmet frekvencia-szelektív csillapítás és hidraulikus ütközők segítik. A gázlómélység 800 mm, az alapmodellen opciós, az X-Line és X-Pro kivitelen széria az összkerékhajtás.
Utóbbihoz az öko, automata és sport beállításokon kívül Rock, azaz sziklamászó üzemmódot is kapunk. Szintén az X-Pro kiváltsága az elektronikus sperrdifi és az X-Trek üzemmód, ami egy kis sebességű offroad tempomat. A terepen való manőverezést talajfigyelő monitor segíti.
A pakolást megvilágított plató és a hátsó sarkakon elhelyezett fellépők segítik. Kapunk hálózati feszültséget adó konnektort, a plató pedig kérhető kihúzható padlós kivitelben. A plató oldalfalára asztalkát is kérhetünk, ami kempingezéskor jöhet kapóra.
A plató 1512 x 1572 mm-es, a kerékjáratok között 1186 mm a legnagyobb szélesség. Az oldalfal magassága 520 mm. A legnagyobb hasznos teherbírás komoly 1195 kg (2WD), vontatni pedig 3,5 tonnát tud az autó.
A bevezetőben említett, személyautós jellemzők között egy sor fejlett vezetőtámogató funkció, hatékony rezgés- és hangszigetelés, utánfutó-stabilizálás, de még távvezérelt parkolás és félautonóm vezetés is szerepel.
A Kia Tasman Koreában 2025 első felében lép piacra, utána Ausztrália, Afrika és a Közel-Kelet kerül sorra. Európáról sajnos egyelőre nincs szó.