A 2,4 tonnás össztömegű Piaggio Porter két évvel ezelőtt tért vissza a magyar piacra. Az olasz márka forgalmazója, a Grand Automotive bejelentette, hogy 2025 első negyedévétől megkezdi Magyarországon az NPE, vagyis az elektromos változat értékesítését.

Konstrukciós értelemben a könnyű teherbírású teherautó változatlan, mert ugyanazzal a fülkével és alvázzal készül majd, mint a belső égésű motorral ellátott változatai. Ami újdonság az a villanymotor, amelynek maximális teljesítménye eléri a 150 kW-ot, folyamatos teljesítménye pedig eléri a 60 kW-ot, ennek köszönhetően az emelkedőkön történő felkapaszkodáshoz is meglehet a kellő lendülete. 

Igazi aduász lehet ez a teherautó a belvárosban 1

A 42 kWh kapacitású lítium-vas-foszfát akkumulátorral szerelt Porter NPE egy feltöltéssel 255 kilométert tud megtenni (WLTP). Jó hír, hogy erre az akksira a gyártó 160 ezer kilométeres, vagy legalább 8 év garanciát kínál. Töltése 30 perc alatt megvalósulhat gyorstöltővel, anélkül viszont 4 órát vesz igénybe ez a folyamat. (20%-ról 70%-ra).

Igazi aduász lehet ez a teherautó a belvárosban 2

A Piaggio Porter NPE 1640 mm széles fülkével, 2650 mm vagy 3070 mm hosszú tengelytávval gördül le a gyártósorról, akár 1055 kilogrammnyi áru is szállítható vele. A kis törpe a jelenleg szabályoknak megfelelően teherautó számos új vezetésbiztonsági rendszerrel is fel van szerelve. Beleértve az automatikus vészfékezést, a sávtartó asszisztenst, a sebességkorlátozó jelzőtáblák felismerését, valamint az éberség figyelőt, de szerepel benne parkolást segítő funkció, guminyomás-ellenőrzés és a gyalogos figyelmeztető rendszer is.

Az újdonság vélhetően jó alap lehet a különféle büfékocsikhoz is, például ilyen menő teherautók is készülhetnek belőle.