A Kamaz időről-időre meglepi a világot egy-egy különlegességgel. A sort hosszasan lehetne folytatni, de a mérnökök kreativitását jól mutatja, hogy készítettek már csontszaggató hidegre tervezett teherautót, de a vezető nélküli járművek terén sem vallanak szégyent.

A Naberezsnije Cselni-ben működő gyártó egy hidrogéncellás, közepes teherbírású teherautót tolt ki a reflektorfényre – adta hírül a lengyel etransport.plAz újdonság a KAMAZ-53193 elnevezést viseli, de hajtáslánca jóval izgalmasabb a nevénél. Az újdonság 20 tonnányi terhet képest elcipelni és alapvetően áruterítő, vagy másnéven disztribúciós fuvarozásra szánták. Az újdonság kifejlesztésében a AFK Sistema is részt vett. 

Vízpára távozik a legújabb Kamaz kipufogójából 1

Ugyan túl sok részletet egyelőre nem árultak el róla, annyit már most tudni, hogy gyári adatok szerint 400, míg egy hírportál szerint 500 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel. A hidrogéntartályok – amelyek az alvázban kaptak helyet – megtöltése ezután mindössze 5-6 percet vesz igénybe. A hidrogéncella elvileg orosz fejlesztés, legalább is az biztos, hogy Oroszországban készült.Valószínűsíthető, hogy ugyanazzal a Rusnano hidrogéncellával gyártották, mint amilyeneket az első tüzelőanyag cellás Kamaz buszhoz is használtak 2022-ben. A tervek szerint azonban a jövőben szeretnék tovább növelni a jármű hatótávját.

Az újdonság nem a raktárban fog porosodni, azt tervezik, hogy országos tesztkörútra indulnak vele. Az ily módon szerzett tapasztalatokat felhasználják és beépítik a szériagyártású típusokba.

Vízpára távozik a legújabb Kamaz kipufogójából 2

Fontos megjegyezni, hogy nem ez az első hidrogén hajtású Kamaz. Korábban a francia-svájci GreenGT-vel közösen egy 44 tonnás hidrogéncellás nyerges vontatóról rántották le a leplet. Azzal elvileg 500 kilométert lehetett megtenni egy feltöltéssel.