Super Duty. Észak-Amerikában közismert fogalom ez a pickup-piacon: azokat a modelleket jelöli, amelyek méretükhöz (kategóriájukhoz) képest jóval nagyobb teherbírással rendelkeznek, azaz jó megoldást jelenthetnek, ha valaki nehéz, de nem terebélyes rakomány szállításához keres autót, vagy egy speciális átépítéshez választana robusztus alapot.
A Ford F-széria összes tagjából létezik ilyen Super Duty kivitel, most pedig a márka legkisebb, globális pickupja, a Ranger kerül sorra.
A módosítások pontos köre nem ismert, de nem kell különösebb képzelőerő ahhoz, hogy tudjuk: megerősített futóművel, nagyobb teherbírású abroncsokkal, robusztusabb hajtáslánccal készítik fel az extra terhelésre az autót.
És hogy mennyire extra az az extra? Vontatni 4,5 tonnát tud majd a Ranger SD, a legnagyobb megengedett össztömeg szintén 4,5 tonnára emelkedik, a járműszerelvény legnagyobb össztömege pedig 8 tonnára emelkedik.
A Ford Ranger Super Duty 2026-ban kerül forgalomba. Egyelőre nem tudni, hogy Európába is eljut-e az izmos pickup, de a Ford globális értékesítésről beszél, így van remény.
Ha nem is Super Duty, a Ranger alapkivitelében is Super Fun, amint az alábbi cikkünkből kiderül: