Ez a, a cikkünk alanyául szolgáló Iveco 190.35 típusú nyerges vontató nem volt egy tömegtermék, annyi szent. Annyi viszont bizonyos, hogy a hosszú és embert próbáló közel-keleti utakra tervezték. Ezeken az útvonalakon ugyanis sokszor úgy kellett végig gurulnia a hivatásos gépjárművezetőknek, hogy sok száz kilométereken át WC, vagy tisztálkodási lehetőség nem akadtak az utukba. Vagy szimplán napokat kellett vesztegelni a határon, szóval minimum fedélzeti hűtőszekrényre volt szükség, ami például már a Volvo F12-esekben elérhető volt.
Az olasz Franco Quirighetti kísérletet tett arra, hogy olyan vontatót tervezzen, amiben a korlátozott hely ellenére minden rendelkezésre áll. A korszak híres dizájnere a Trans-Saharian névre keresztelte fülkéjét. A szakember teljesen átalakította a nyergest. Így többek között két ágy, toalett és zuhanyzó is megtalálható volt a fedélzetén. Igaz, némi kompromisszumra volt szükség, mert a felső ágy a kabin tetejében, egy kis ablakkal ellátott dobozban került kialakításra.
A szériagyártású Iveco 190.35-ösökön ez eredetileg nem így volt, a doboz helyen egy légterelő elem volt. A plusz fekhely tehát némileg rontotta a teherautó aerodinamikai teljesítményét. De erre mondják azt, hogy „valamit valamiért”. Hogy minél otthonosabb legyen, műszerfalát úgy alakították ki, mintha egy konyhapult lenne. Ennek köszönhetően nemcsak a poharaknak, de a nagyobb üvegeknek is kialakítottak tárolókat. Sőt, a két ülés közötti rész lényegében ebédlő volt, de annak síkja nem ért el a fülke középpontjáig.
A minél letisztultabb megjelenés érdekében többnyire fehér kárpitokat és borításokat alkalmaztak, de az oldalsó, ajtó feletti részeket világosszürke burkolattokkal láttál el. Az összkép még mindig figyelemre méltó. Vajon mi lett volna, ha akkor ilyen luxus vontatók terjednek el? Korunk széria nyergeseiben ugyanis továbbra is csak egy-két ágy, hűtőláda, kávéfőző és mikró fér el. Vécé, vagy zuhanyzó biztosan nem.
Más kérdés, hogy pottyantós toalett ötletével már nem is olyan régen előállt valaki. Az ezzel kapcsolatos cikkünket ezen a linken találod.