Pénzügyi nehézségekkel küzd a lengyel ARP E-Vehicles. A Bydoszcz-i elektromos buszgyártónál már több alkalmazott is elveszítette az állását, sok dolgozó pedig már novemberben sem kapott fizetést. A termelés teljesen leállt és egyelőre nem tudni, hogy a cég ki tud-e jönni ebből a hullámvölgyből – számolt be róla Business Insider lengyel nyelvű kiadása.
Az ARP E-Vehicles vállalattól már legalább 50 embert elküldtek, így a felére csökkent az eredeti dolgozói létszám. „Tehetetlenek vagyunk. Várjuk a döntést azzal kapcsolatban, hogy gyárthatunk-e még olyan elektromos buszokat, amelyek 60 százalékban lengyel hozzáadott tartalommal készülnek. Bízunk abban, hogy ez a fajta erősségünk továbbra is megmarad. Jelenleg semmi pozitívat nem tudunk mondani” – fejtette ki Natalia Barcz, az ARP E-Vehicles marketingosztályának felelős vezetője.
A cég nagyon fiatalnak tekinthető az elektromos buszgyártás területén. A Business Insider információi szerint eddig mindössze 20 darab villanybuszt gyártottak olyan kisvárosok számára, mint Zielona Góra, Bełchatów, illetve Mrągowo. A cég PILEA márkanév alatt kínál 8,6; 10 és 12 méter hosszú, alacsonypadlós, városi utasszállításra fejlesztett buszokat. Emellett a portfólió részét képezik az iskolabuszok is. Ezeknél olyan innovációkat alkalmaztak, mint például a padlóba épített akkumulátorok. Ezek a felhasznált akkumulátorok számától függően 140, vagy maximum 400 kilométer tudnak megtenni egy feltöltéssel.
Az ARP E-Vehicles tavaly hidrogéncellás villanybuszok fejlesztésébe fogott, amelyben a Loop Energy, valamint a Drabpol volt a cég partnere. Az első prototípust be is mutatták idén, azonban ennek piaci bevezetése egyelőre várat magára. Az elektromobilitás terén 2018 óta aktív vállalat teljesen lengyel állami tulajdonban van jelenleg, így jövője nagyban függ attól, hogy jut-e forrás az életben tartására vagy sem.