Kezdetét vette az új CAF villamos budapesti tesztje, ezt megelőzően a gyártó szakemberei alaposan átvizsgálták és tesztelték a jármű vezérlését. Az új járművet a sikeres tesztek, a következő hetekben kezdődő ezer kilométeres kötelező próbafutás, majd a hatósági vizsga hibátlan teljesítése után adják át a megrendelő BKK-nak, és akkor állhat az utasok szolgálatába. Forgalomba állását követően először tervezetten a dél-pesti vonalakon találkozhatnak vele az utasok.

A spanyolországi Zaragozában gyártott és ott összeszerelt, 34 méter hosszú villamost a korábbinál nagyobb teljesítményű klímaberendezéssel szerelték fel, itt-ott továbbfejlesztették a Budapesten már forgalomban lévő CAF-okhoz képest. Korszerűbb a karosszériája, ezért megújultak a jármű oldalai, az ajtók és az azokhoz kapcsolódó belső burkolatok.

A villamos annak a korábban megrendelt és folyamatosan gyártás alatt lévő 51 járműből álló CAF-flottának a része, amelynek köszönhetően a jelenlegi 30-ról mintegy 40 százalékra növekedhet az alacsony padlós villamosok aránya a fővárosban. A BKK közben már dolgozik annak a tendernek a kiírásán, amelynek köszönhetően akár további több mint száz új villamos érkezhet Budapestre 2030-ig.