A fővárosi trolibuszhálózat-fejlesztéshez kapcsolódva jelentős felsővezeték-építési és -felújítási munkák valósulnak meg a XIV. kerületi Kacsóh Pongrác út-Állatkerti körút-Hermina út csomópontban – közölte a Budapesti Közlekedési Központ.

A projekt előkészítő munkái hétfőn kezdődnek, és a később kezdődő kivitelezés ideiglenes forgalmi változásokkal – csúcsidőben sávszűkítéssel, csúcsidőn kívül kisebb forgalomkorlátozással vagy lezárással – jár, és a munkák során lesz olyan rövid időszak, amikor a 74-es trolibusz terelve közlekedik.

A fejlesztés során felújítják a trolibusz-felsővezetéket és új váltószerkezeteket létesítenek a Kacsóh Pongrác út, az Állatkerti körút és a Hermina út csomópontjában, továbbá új felsővezetéket építenek, amelynek köszönhetően a trolibuszok a Kacsóh Pongrác útról érkezve az Állatkerti körútra (valamint ellenkező irányban) is bekanyarodhatnak. Új felsővezeték-tartó és közvilágítási oszlopokat telepítenek, egyúttal kicserélik a lámpatesteket és a -karokat is, így korszerűsítik a közvilágítást, és egységes utcaképet alakítanak ki.

A BKK a meglévő hálózat bővítése mellett – megfelelő pénzügyi forrás rendelkezésre állása esetén – több új trolivonalat is kialakítana. A jelenleg 155 kilométeres budapesti trolihálózat teljes hossza 2026 végéig csaknem 190 kilométerre, 2030-ra pedig akár 325 kilométerre is növekedhet.

A BKK új vonalakat létesítene a főváros több részén, illetve a meglévőket hosszabbítaná meg. Ennek érdekében a XIV. kerületi Kassai tér térségében és a Mexikói út metróállomásnál új felsővezeték-szakaszok épülhetnek. Egyelőre tesztüzemben zajlik a 75-ös trolivonal meghosszabbítása Kőbánya központja felé, valamint a zuglói 74A vonal meghosszabbításának – és így az új 81-es troli kialakításának – előkészítéséhez kapcsolódva a BKK társadalmi egyeztetést indított.

Ezzel párhuzamosan folytatódik a járműbeszerzés: további 160 új trolival bővülhet a járműflotta, már ha lesz rájuk pénz.