A holland iepieleaks.nl nemrég olyan fotókat tett közzé, amelyek alaposan beindítják a nagyvasak iránt érdeklődők fantáziáját. A portálhoz több olyan kép is eljutott, amelyen egy alaposan „bebugyolált” nyerges vontató látható. A mélybölcsős tréleren utazó háromtengelyes nyerges vontatót Martijn R. Breekveldt kapta lencsevégre Hollandiában.
A fotó rögtön beindította a találgatásokat. Egyfelől azért, mert szinte teljesen be van takarva, így alig lehet kivenni, hogy milyen típusú nyergesről van szó. Másfelől pedig azért, mert a hátsó kerékjárati íveknél jól kivehető a Scania felirat. A fotókat készítő teherautó-sofőr szerint a nyerges vontató takarás nélküli felületein jól látszik, hogy töréstesztek végzésénél használt matricák, feliratok vannak rajta.
A Scania jelenlegi fülkegenerációja már közel 10 éves, tehát újabb töréstesztekre nincs szükség. Éppen emiatt kezdtek el találgatni sokan, azt feltételezve, hogy a svéd gyártó konstrukciós módosításokat hajtott végre a fülkéin, ami jelentheti az orr-rész vagy a hátsó rész meghosszabbítását. (Ezt egyébként az uniós szabványok is lehetővé teszik.) Bár a képek nagyon aprók, ennek ellenére tisztán látszik rajtuk, hogy a nyerges valóban „eseményezett”, lökhárítója biztosan törve van. Az persze erősen feltételesen kezelhető, hogy mindez éppen törésteszt miatt történt volna.
Az viszont tény, hogy a nyergest szállító kamion svéd rendszámmal rendelkezett, vagyis könnyen lehet, hogy a járművet már azóta visszavitték Svédországba. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy a tavalyi év óta az Euro NCAP már a nyergesek és a teherautók biztonságosságát is vizsgálja, ez azonban eddig leginkább a vezetésbiztonsági rendszerekre terjedt ki, tényleges törésteszteket eddig még nem végeztek. Az sem kizárható tehát, hogy adott esetben ilyen jellegű teszteken vett részt a Scania háromtengelyes nyerges vontatója.
Ha mégis beigazolódnának egyes találgatások, akkor az mindenképpen fontos mérföldkő lenne a Scania számára.