Észak-Amerika vezető iskolabusz-gyártója, a Thomas Built Buses leleplezte legújabb iskolabuszát. A második generációs Saf-T-Liner C2 Jouley kívülről persze ugyanúgy néz ki, mint a legtöbb USÁ-ban futó iskolabusz. Csőrös front résszel és sárga fényezéssel rendelkezik. Ennek oka abban keresendő, hogy a gyermekszállításra tervezett buszokat egykoron teherautó alvázakra építették. Az újítás leginkább a hajtásrendszerben keresendő, amit teljesen újragondoltak.
A Jouley-t eredetileg 2017-ben mutatták be, az azóta eltelt 8 évben több mint ezer darab készült belőle. Gyártója elérkezettnek látta az időt, hogy végrehajtson egy fontos konstrukciós változtatást. Hajtásáról immáron a legmodernebb, Accelera 14Xe típusú e-tengely gondoskodik, amely magában foglalja a 295 lóerős villanymotort, a kétfokozatú váltót, valamint a tárcsafékeket. Ez a megoldás feleslegessé teszi a kardántengely alkalmazását.
További előnye ennek a konstrukciónak, hogy az inverterrel együtt közvetlenül a kerekekhez irányítja a nyomatékot, ami egyenletesebb és simább gyorsulást eredményez. A kevesebb mozgó alkatrész miatt egyszerűsödik az iskolabusz hajtásrendszerének karbantartása is, ami pedig hozzájárul a szervizköltségek csökkentéséhez is. Fontos hozzátenni, az e-tengelyt már számos városi villanybuszban alkalmazzák. Valójában tehát egy bevált kialakítás felhasználásáról van szó.
A mérnökök módosították a tengelytávot is. A második generáció esetében a mellső és a hátsó tengely közötti táv eléri az 5,56 métert. A Thomas Built Buses szerint azért cselekedtek így, mert ezt az üzemeltetők kifejezetten kérték. A rövidebb tengelytáv jelentősen javítja a jármű általános manőverezhetőségét. Így könnyebben lehet vele boldogulni a szűkebb helyeken is. Az autóbuszt a Proterra 800 voltos, 246 kWh kapacitású akkumulátor-csomagjával szerelték fel. Ez 86 kWh-tal több, mint amivel az első generációs változat rendelkezett.
Az egyajtós iskolabusz összesen 60 nebuló szállítását teszi lehetővé. A második generációs Saf-T-Liner C2 Jouley szériagyártása már megkezdődött, idén azonban várhatóan még további tengelytáv-opciókkal bővül majd a kínálat.