A Vauxhall márkára időtlen idők óta úgy hivatkozunk, mint az Opel angliai, jobbkormányos klónja. Ez többségében igaz is, de a briteknek vannak saját ötleteik – vagy ha nem is teljesen sajátok, hamarabb valósítják meg azokat, mint akár az Opel, akár a Stellantis-csoporton belüli, frissen szerzett testvéreik.
Így mutathatott most be elsőként sportváltozatot az EMP2 padlólemezre épülő, középkategóriás furgongenerációból (Citroën Jumpy, Peugeot Expert, Fiat Scudo, Opel / Vauxhall Vivaro és cégen kívüli partnerként a Toyota Proace) a Vauxhall.





A klasszikus GS modelljelzéssel azonosított variáns első lökhárítóját diszkrét légterelő perem díszíti, a küszöbök látványát dinamikusan megformált betét erősíti, míg hátul a visszafogottan átrajzolt lökhárító szinte észrevétlen marad a zongoralakk tetőszárny árnyékában.
A keréktárcsák 18 colos, Y-küllős darabok 18 colos méretben, amelyekre nagy teherbírású Nankang sportabroncsokat szereltek.
Az utastérben a strapabíró (fakulás- és kopásálló) szintetikus bőrrel kárpitozott üléseket piros öltésekkel és a felületbe nyomott GS logóval díszítették, a kényelemről passzív szellőzést biztosító perforálás gondoskodik.
A sportfurgon dobozos és két üléssoros kivitelben elérhető, a hajtáslánc dízel és elektromos egyaránt lehet. Az előbbi 145 vagy 180 lóerős, hatfokozatú kézi, illetve nyolcfokozatú automata váltóval, míg a Vivaro Electric GS a 75 kWh kapacitású akkumulátort társítja a 136 lóerős villanymotorral.
A Vivaro GS modellcsalád gazdag kényelmi és biztonsági felszereltséget kínál, ám a legfontosabb az volna, hogy az ötletet a többi márka is felkarolja a Stellantis-univerzumban, és így a kontinentális Európában (akár Magyarországon) is elérhetővé válnának a sportos kivitelű áruszállítók.