A Kia tavaly ilyenkor hirdette meg a platform beyond vehicle (PBV) termékstratégiát, amelynek a lényege, hogy a hagyományos gépjárműveken túl tekintő termékeket és szolgáltatásokat kívánnak kidolgozni és ügyfeleik számára biztosítani.

Ennek a PBV stratégiának az első gyümölcse a személy- és áruszállító kivitelben várható PV5 kisbusz, amelyet minden részletében február végén ismerhetünk meg, ám addig is elárultak egy s mást a formavilágáról.

A PBV stratégia lényege a kiemelkedő rugalmasságot és testreszabhatóságot eredményező, innovatív modularitás, írja a cég. Az itt látható busz- és furgonvariánsokon kívül egyedi átépítések is elképzelhetők, amelyekre a világpremier alkalmával példát is mutat majd a Kia.

Alapvetően három különböző kivitelben készül majd a PV5, amelyből most kettőt ismertetnek – a harmadik alighanem egy felépítmény nélküli verzió, egy fülkés alváz, bár erre egyelőre rajzot sem mutattak.

Kisbusszal újít a Kia 11

Robusztus megjelenést kölcsönöz a PV5-nek a kerékívek és a küszöbök fekete védőborítása. Az ablakokat keretező elülső karosszériapanel, illetve a tetőoszlopok sötétítése azt a hatást kelti, mintha a ténylegesnél nagyobbak volnának az üvegfelületek.

Jópofa trükk az A oszlopból kiinduló, a karosszériát a tetőhöz kapcsolódó két nappalifény-csík; a tompított és távolsági világítás a lökhárító fölötti résben lapul meg, ütközéstől viszonylag védett helyen.

A hátsó ajtó a személyszállító változaton felfelé nyílik, míg a furgon két részből álló, szárnyas ajtóval készül.

Kisbusszal újít a Kia 12