Az utasigényeket tökéletesen kielégítő belső kialakításról és az elektronikus rendszerek funkcióiról is egyeztettek a BKV szakemberei a cég új maximidi buszainak gyártójával Mannheimben, a gyártás megkezdése előtt – tájékoztatta a Vezesst a közlekedési vállalat.
Mint ismeretes, a BKV tavaly kötött tartós bérleti szerződést a Mercedes-Benz Citaro K típusú maximidi autóbuszokra vonatkozóan a Truck-Trailer & Parts Kft.-vel. Ennek keretében összesen 65 darab ilyen típusú (+20 opcionálisan lehívható) busz állhat forgalomba a fővárosban. A megállapodás 8 évre szól és további két évvel meghosszabbítható.
Miért jártak a Mercedes-Benz németországi gyárában a BKV szakemberei? Nos, bár az új járművekkel kapcsolatban már a tender kiírásakor határozott elképzelései voltak a közlekedési vállalatnak, ennek ellenére a gyártás megkezdése előtt bizonyos kérdéseket még egyeztetni kellett a gyártóval, hogy a flotta új tagjai kiválóan illeszkedjenek majd a fővárosi utazóközönség és a közösségi közlekedés igényeihez.
Ennek megfelelően a mannheimi látogatáson több dizájnnal és funkcionalitással kapcsolatos részletet tisztáztak a BKV és a Mercedes-Benz szakemberei. Egyebek mellett meghatározták a kapaszkodók, a jegykezelő automaták és a leszállásjelzők számát és helyét, a járművezető-fülke műszerfalán található kapcsolók pontos működési elvét, szerepét, valamint kisebb karosszéria- és burkolati elemek színét, fényezését.
A megbeszélés kiemelt célja volt, hogy a járművek elektronikus fedélzeti eszközei – különösen az utasszámláló – Budapest-specifikus módon tudjanak kommunikálni a FUTÁR-rendszerrel. A BKV a látogatással kapcsolatban egy sejtelmes fotót is közölt, amin már látható, hogy kívülről hogyan fognak kinézni az új autóbuszok.

A képernyőn látható, hogyan kell elképzelni az újdonságokat. Forrás: BKV Zrt.
„Az érkező járművek forgalomba állítása jelentős mérföldkő a BKV flottafiatalítási programjában. Ezzel az újabb járműcserével az autóbusz-állomány mintegy 8 százaléka korszerűsödik méghozzá esztétikailag, műszakilag és utaskomfort tekintetében is az aktuális elvárásokat kielégítő darabokkal” ‒ árulta el Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója.
A Mercedes-Benz Citaro K típusú autóbuszok gazdag felszereltséggel gördülnek le a gyártósorról. Utasterük légkondicionált lesz, a megfelelő biztonságot pedig a fedélzeti kamerák fogják biztosítani. A belső (és külső) világítást LED-technológiás világítótestekkel oldják meg. Az utasok kényelme érdekében az üléseknél USB-töltőpontokat is elhelyeznek. A járművek hajtásáról Euro VI-E károsanyag-kibocsátási normáknak megfelelő, 7,7 liter hengerűrtartalmú, BlueTEC dízelmotorok gondoskodnak majd.
Az újdonságokban számos vezetéstámogató rendszer fogja segíteni a sofőrök munkáját. Egyfelől holttérfigyelővel, gumiabroncsnyomás-figyelő rendszerrel, éberségfigyelővel, táblafelismerővel és gyalogosokra, valamint kerékpárosokra figyelmeztető asszisztenssel is felszerelik őket.