Járhatatlanná vált a franciaországi Jarville-la-Malgrange-ban található Gabriel-Fauré híd, mivel egy 30 méter hosszú, 6,5 méter széles, 7,5 méter magas és 165 tonnás össztömegű szerelvény borult fel rajta – írja a L’Est Républicain.

Habár nem borult le a pótkocsiról az ipari kazán, a műszaki mentés így is komplikáltnak ígérkezik. A túlméretes szállítmány Strasbourgból tartott egy laneuveville-devant-nancy-i vegyi üzembe, amikor porszem került a gépezetbe. „Ez volt az egyetlen út, amin keresztül szállíthattuk a kazánt. Az útvonalon azonban volt egy híd, amin túlméretezett rakományok általában nem közlekedhetnek, így két fémplatformot kellett felhelyezni rá” – magyarázta a szállítmányozó cég tulajdonosa.

Való igaz, a szerelvény össztömege jóval meghaladja a híd 90 tonnás teherbírását, mégis nem a teherautóval, nem a pótkocsival, de nem is a sofőrrel volt a probléma: az egyik platform hibásodott meg, emiatt billent meg a szerkezet. A 22 éves sofőr ekkor bepánikolt, és igyekezett minél gyorsabban elhagyni a vezetőfülkét, így kizuhant belőle. Fejsérülésekkel szállították kórházba, aztán másnap öt öltéssel engedték haza.

Azóta kiderült, hogy csütörtökig biztosan eltart a műszaki mentés, ugyanis ekkor ér a helyszínre egy 1300 tonnás daru, ami az egész szerelvényt le fogja emelni a hídról. Várhatóan órákat fog igénybe venni a művelet, ám a hatóságok addig is a platformhoz rögzítették a szállítmányt, nehogy az leboruljon a hídról.

Megszólalt az ügyben a vegyi üzem is, ahová a kazánt szállították volna. „Egyelőre az a fő, hogy a lehető leggyorsabban eltávolítsuk a hídról, és a gyárunkba vigyük” – nyilatkozta a Novacarb szóvivője. „Amint megérkezik, felmérjük, mekkora a kár. Elképzelhető, hogy ki kell cserélni néhány meghajlott fémlemezt vagy belső alkatrészt azon az oldalon, ami nekidőlt a híd korlátjának, de még nem tudtunk biztosat mondani.”

Mint arról korábban a Vezess beszámolt, Magyarországon egy jóval nehezebb, 720 tonnás rakomány haladt át, viszont annál nem volt semmilyen fennakadás: