A most következő „négykezes” fuvart a bizonyítási vágy keltette életre. Nemcsak a gyártó, hanem a gépjárművezetők is bizonyítani szeretnék, hogy Európa egyes területein már lehetséges országokon átívelő szállítási feladatokat ellátni elektromos kamionnal. A feladatra az MAN Truck&Bus két ismertebb német influenszert, André Brockschmidtet és Christina Scheibet kérte fel.
A Polarexpress nevet viselő MAN eTGX vontatóval háromezer kilométeres utat kell bejárni az északi sarkkörtől egészen Münchenig, kizárólag nyilvános elektromos töltőállomások érintésével. A bajor gyártó így szeretné demonstrálni, hogy az e-vontató már a nemzetközi áruszállításban is használható.
„A tény, hogy most már Lappföldtől Münchenig eljuthatunk kizárólag a nyilvános elektromos töltőállomások használatával rendkívül pozitív jelnek tekinthető. Persze, ezen a téren még nagyon sok tennivaló akad Európában. Ahhoz, hogy a több millió tehergépkocsival végzett távolsági áruszállításban az elektromos hajtáslánc a mindennapok részévé váljon, még nagyon sok erőfeszítésre van szükség, beleértve a nagy teljesítményű nyilvános töltőhálózat bővítését” – hangsúlyozta Friedrich Baumann, az MAN Truck & Bus értékesítési és ügyfélmegoldásokért felelős igazgatósági tagja.
A turné több szakaszból áll. Az első részben az északi sarkkörtől a svéd keleti part mentén Stockholmig, a második Svédország belsején keresztül Malmőbe, a harmadik pedig Koppenhágába vezet. Következő lépésben Dánián keresztül Hamburgba kell eljutni, majd Schweinfurton keresztül a müncheni célállomáshoz szükséges megérkezni. Az útviszonyoktól, valamint a töltőinfrastruktúrától függően az eTGX 400-600 kilométert képest megtenni egy nap.
A különleges feladat elé állított eTGX alacsony kapcsolási magassággal (950 mm) és rövid tengelytávval (3,75 méter) rendelkezik , ennek ellenére maximális akkumulátor-kapacitással büszkélkedhet (480 kWh). Az eTGX ebben a konfigurációban tökéletesen alkalmas az autóipari logisztikában való felhasználásra, amelynél kulcsfontosságú a legalább három méteres belső rakodási magasság a félpótkocsik esetében.
Az akkumulátor-csomagját 150 kW teljesítményű DC-töltővel négy óra alatt, 750 kW-os „megawatt” töltővel pedig 45 perc alatt lehet telesen feltölteni. Töltését nagyban megkönnyíti az MAN Charge&Go töltőkártya, amely Európa szerte használható.
A Polarexressnek március 26-án kell megérkeznie Münchenbe.