A Vezess korábban hírt adott róla, hogy a svéd Northvolt csődöt jelentett. Úgy tűnik, hogy hosszú hányadtatás végére kerülhet pont, a Scania ugyanis bejelentette a Northvolt Systems Ipari Divíziójának felvásárlását – olvasható a södertaljei cég legfrissebb közleményében.
Az akvizíció keretében a svéd teherautó-, buszalváz, valamint hajómotor gyártó vállalat saját érdekeltségi körébe vonta a kutatás&fejlesztési központját, a gyártókapacitásokat, valamint a 260 fős dolgozói gárdát. A felvásárolt üzleti egység profilja szerint akkumulátor-rendszerek fejlesztésével és gyártásával foglalkozik a nehézipar, valamint az „off-highway”szegmens számára, amely elsősorban az anyagmozgatásban, bányaiparban, vagy építőiparban használt járműveket, munkagépeket, vagy berendezéseket foglalja magába.
Tevékenysége két helyszínen zajlik: egy bérelt gyártóüzemben a lengyelországi Gdańskban, valamint egy K+F központban a stockholmi Tomtebodában, Svédországban. A Northvolt Systems Ipari Divíziót a Scania Power Solutions üzletágába integrálják, amely több mint egy évszázados tapasztalattal rendelkezik a vízi, valamint az ipari járművek, berendezések hajtásrendszereinek fejlesztéseiben és gyártásában. Kevéssé ismert tény, hogy a griffmadaras gyártó hajómotorokat is gyárt.
A Northvolt Systems Ipari Divíziója értékes szakértelemmel rendelkezik az akkumulátortechnológia és az összeszerelés terén. Képességeik megerősítik moduláris elven alapuló koncepciónkat és lehetővé teszik a teljes körű megoldások fejlesztését a off-road alkalmazásokhoz” – hangsúlyozta a felvásárlással kapcsolatban Sara Hermansson, a Scania Power Solution üzletágának vezetője.




A tranzakció összege nem ismert, a két fél ugyanis megállapodott abban, hogy a hivatalos vételárat nem hozzák nyilvánosságra. A lépés révén valószínűsíthető, hogy a Scania a jövőben a vízi alkalmazások terén képes lesz elektromos hajtásrendszereket kínálni ügyfeleinek.
A Northvolt sokáig a kínai és dél-koreai akkumulátor-gyártók potenciális ellenpontjaként, egyfajta európai kompetencia központként működött. A vállalat adósságállománya negyed évvel ezelőtt elérte az 5,8 milliárd dollárt (2,1 billió Ft) volt, márciusra pedig a feljegyzések szerint elérte a 8 milliárdot. A 2016-ban alapított cég egykori ügyfelei között volt a BMW, a Volkswagen, valamint a Scania is.