A 2003-ban alapított Phoenix Motor bejelentette, hogy az ADASTEC Corporationnal közösen önvezető autóbuszokat fog építeni. A tervek szerint a járművek meglehetősen sokoldalú alkalmazási területtel rendelkeznének. A 40 láb, vagyis 12,1 méter hosszú buszokat a helyi közösségi szolgáltatók igényei alapján terveznék meg. A menetrendszerű utasszállítás mellett gyermekszállításra is ideálisak lehetnének, de az egyetemi campusok közötti lebonyolításra is bevethetők lesznek.

Az újdonság a 4-es szintű önvezetéssel rendelkezne, vagyis magas szintű automatizálással lenne ellátva. Mint ismeretes, ezen a szinten a pedálokra és a kormányra már nem feltétlenül van szükség, illetőleg az önvezető rendszernek meg kell birkóznia a rizikósabb vezetési szituációkkal is, magyarán a sofőrnek már nem kell átvennie az irányítást a kritikus helyzetekben.

A fejlesztéssel  két vállalat célja, hogy segítsék a közösségi közlekedési rendszerek tisztábbá és hatékonyabbá válását. „Mivel egyre több város keresi a kibocsátáscsökkentés és a sofőrhiány kezelésének módját, egyre nagyobb az érdeklődés az elektromos és automatizált buszok iránt – olvasható a két cég közös sajtóközleményében. 

A Phoenixnél arra összpontosítunk, hogy fenntartható, intelligens közlekedési megoldásokat kínáljunk, amelyek túlmutatnak az elektrifikáción. Az ADASTEC-kel történő együttműködéssel jelentős lépést teszünk előre. Ezáltal a jövő közlekedését hozhatjuk el partnereinknek, emellett tisztább és biztonságosabb megoldásokat kínálhatunk”- jegyezte meg Dentong Peng, a Phoenix Motor ügyvezető igazgatója.

Az első elektromos hajtású, önvezető busz bemutatására még az idei év második felében sor kerülhet. Szériagyártásuk pedig 2026-ban startolhat el.