A Mercedes-Benz és a Renault–Nissan-csoport még 2009-ben kötött stratégiai együttműködési megállapodást. Ennek értelmében a franciák számos motort szállítottak a német cégóriás típusaihoz, valamint volt néhány közös modell is, így például a Renault Twingo / Smart ForFour, a Nissan Navara / Mercedes X-osztály vagy a Renault Kangoo / Mercedes Citan (illetve annak igényes személyszállító verziója, a T-osztály).





A partneri kapcsolat néhány éve megszűnt, mivel a Mercedes átpártolt a Geelyhez – ironikus, hogy azóta a Renault-t is egyre szorosabb szálak fűzik ugyanehhez a kínai gyártóhoz –, az új generációs Kangoo / Citan páros fejlesztését azonban nem hagyták veszendőbe menni, így az évtized elején mindkét márka bevezette azt a maga zászlaja alatt.
Sajtóértesülések szerint azonban a Mercedes a közelmúltban arról tájékoztatta kereskedőit, hogy 2026 második negyedévében, azaz egy év múlva kivonul a kompakt haszonjárművek piaci szegmenséből, és utód nélkül megszünteti a Citant és a T-osztályt, valamint azok akkumulátoros elektromos változatait, az EQT-t és az E-Citant. A nemzetközi előírások értelmében a Mercedes további 10 éven át biztosítja ezekhez a modellekhez a cserealkatrészeket.
A Citan és a T-osztály egyfelől túl drága volt, ezért nem fogyott olyan mértékben, mint szerették volna, másrészt nem volt elég drága, ezért az elvártnál kevesebb profitot termelt a cég számára. Az sem mellékes, hogy a Mercedes már fejleszti saját, vadonatúj platformját, amelyre a jövőben minden (elektromos és belső égésű motorral szerelt) könnyű haszonjárművét építi majd – ezek között azonban már nem lesz kompakt modell, csupán a középkategóriás Vito / V-osztály, illetve a nagy méretű Sprinter kap utódot.
Alább videón is megtekintheted a Mercedes Citant.