Az új Antos-t kifejezetten variálható kivitelű, rövidtávú elosztófuvarokhoz használható teherautónak tervezték a Mercedes-Benz mérnökei. Bár élőben csak szeptemberben, a Hannoverben megrendezésre kerülő IAA haszonjármű-szakkiállításon találkozhatunk majd vele, a már megjelent rajzokon és fotókon jól látható, hogy fülkéjének vonalvezetése összetéveszthetetlen rokonságot mutat az új Actros formavilágával.
A Mercedes-Benz új taggal bővíti teherautóflottáját. Az Antos fantázianevű, nagy teherbíró-képességű, rövidtávú terítőfuvarozásra tervezett teherautóról a szeptemberi IAA szakkiállításon hullik le a lepel.
A Mercedes-Benz új taggal bővíti teherautóflottáját. Az Antos fantázianevű, nagy teherbíró-képességű, rövidtávú terítőfuvarozásra tervezett teherautóról a szeptemberi IAA szakkiállításon hullik le a lepel.
Fotó megosztása:
Mercedes-Benz Antos
Mercedes-Benz Antos
Fotó megosztása:
Mercedes-Benz Antos
Mercedes-Benz Antos
Fotó megosztása:
Georg Weiberg, a kamiontervező mérnökök vezetője (balra) és Hubertus Troska, a Mercedes-Benz Trucks feje (jobbra) megkereszteli az új Mercedes-Benz Antost.
Georg Weiberg, a kamiontervező mérnökök vezetője (balra) és Hubertus Troska, a Mercedes-Benz Trucks feje (jobbra) megkereszteli az új Mercedes-Benz Antost.
Fotó megosztása:
Mercedes-Benz Antos
A csupán 2,3 méter széles kabin is a terítőfuvarozás céljait szolgálja, mely S (rövid) és M (közepes) hosszúságú kivitelben lesz majd kapható. Az Antos már az új, idén márciusban bemutatott, Blue Efficiency Power Euro 6-os motorokat kapja majd, tizenhárom különböző teljesítményvariációban. A leggyengébb kivitel 238 lóerőt teljesít, de akár 510 lóerős motorral is készülhet az új teherautó. A tengelyelrendezés és a tenegelytávolság is széles skálán változtatható, mivel az Antos hatvanhét különböző kivitelben lesz rendelhető, 2,65 méteres tengelytávtól egészen 6,7 méterig. A járművezető városi és elővárosi munkáját teljesen automatizált PowerShift fokozatváltók segítik majd, miközben elérhető lesz a már álló akadályokat is érzékelő ABA (Active Break Assist – aktív fékasszisztens) vészfékrendszer is.
Az Antos önsúlya hat tonna körül alakul, míg két különböző tervezési stratégia szerint készült kivitelben lesz kapható. A Loader a maximális terhelhetőségre összpontosít, míg a Volumert alacsony pótkocsi-kapcsolási pont, alacsony alvázmagasság és nagy raktér jellemzi majd úgy, hogy közben a jármű legnagyobb magassága három méter alatt marad. Az Antos ideális jármű olyan nagy teherbírást igénylő, rövidtávú fuvarokhoz, mint például élelmiszerek terítőfuvarozása, ahol zárt, hűtött vagy sima dobozos felépítménnyel körülbelül azonos időt tölt a teherautó városban, országutakon és autópályán is.