Röviden – Ford Transit Custom Van Trend | |
---|---|
Mi ez? |
Ablaktalan kisáruszállító |
Mit ad? | Elvisz három raklapot, elöl meg olyan extrákat nyújt, amik még személyautóban is ritka |
Mibe kerül? | A legolcsóbb Transit teherautó 6 445 250 míg a legdrágább 9 309 100 forint |
Kinek jó? | Bárkinek, aki kisebb-nagyobb dolgokat visz A-ból B-be. |





Dinamikus, de megosztó forma. Lapos szélvédő, rafinált fényszóró, formás tükrök, miközben ordít róla, hogy ez egy Ford. A rágcsálóarc ellenére nekem tetszik.

A Transit Custom csak egyféle motor három teljesítményváltozatával, hatfokozatú kéziváltóval és elsőkerék-hajtással rendelhető.

Két különböző tengelytáv, négyféle kialakítás és öt terhelhetőségi szint rendelhető a közepes méretű Transitból. Ez összesen 45-féle variánst jelent, ami a négy felszereltségi szinttel kombinálva 96 különböző alapmodellt ad.

Apró baklövés: nyított hátsó ajtóknál az égvilágon semmi sem látszik a hátsó lámpákból. Ugyan fényvisszeverő matrica került az ilyenkor látható élekre, de ez egyáltalán nem életbiztosítás.

A sárga karok kiakasztása után a két hátsó ajtószárny 180 fokban nyithatóvá válik. Ha a karokat rögzítjük, akkor nem kell minden nyitásnál vacakolni a kiakasztással.

A Ford-os hagyomány szerint a motoháztetőt nem a kabinból, kallantyú meghúzásával, hanem kintről, kulccsall nyitható.

Tólatókamera, hogy még véletlenül se tolassunk rá semmire. A képe a belső visszapillantó tükörben jelenik meg.

Intelligensebb árut ne szállítsunki benne, mert ha megérti ezeket az ábrákat, akkor bármelyik pillanatban elszelelhet a raktérből. Csak a sárga kallantyút kell piszkálnia, és az ajtó máris nyílik.

Nincs külön zár az üzemanyagbetöltőn. Ha nyitva a sofőr ajtaja, akkor ez is kinyitható. És még csak hozzá sem kell érni, a fedél nyitása után, már lehet is folyatni a gázolajat a tankba.

2,2 literes dízelmotor dolgozik a Transit orrában. Ugyanez a darab lehet 100, 125 és 155 lóerős is. Ebben a tesztautóban éppen 125 lóerős.

Élhetővé, sőt, végre kifejezetten kényelmesre szabták a Transit belsejét. A kormány a korábbi változatokhoz képest már jó szögben van, kézre esik a váltó is, mindennek megvan a helye.

Ez is egy okos dolog. A papírok a középső ülés háttámlájából varázsolhatóak elő. Optimális esetben akkor, amikor a hely birtokosa éppen valahol máshol szorgoskodik.

A jobb oldali duplaülés ülőlapja két darabban nyitható. Alatta hatalmas rekesz nyeli el a kötelező felszerelési tárgyakat, illetve minden mást, amit nem jó az autóban szem előtt hagyni.

Az egyik gomb a parkolóradarokat kapcsolja be – az autó elején is vannak érzékelők – míg a másik a rafinált ECO gomb, csak 110 km/órás sebességig hagyja gyorsulni a teherautót.

Példás rekesz apróbb vackoknak, zenelejátszónak, illetve a navigációnak. Külön öröm, hogy a 12 voltos tápcsatlakozó is ide került, így ide lehet gyömöszölni a hosszú vezetéket is, nem kell a kabinban kerülgetni. A tervezők a kábelkivezető lyukról sem feledkeztek meg, így nem nyíródik a vezeték, ha rácsukják a fedelet.

A vezető munkahelye pont olyan, mintha személyautóban ülne. Állítható ülőlap dőlésszögű ülése emelhető, fűthető, a kormány pozíciója négy irányban állítható, és még vezetőtámogató rendszerek is kerültek a Transitba. Egyedül a ballábnak nincs benne továbbra sem hely.

Ilyet sem látunk mindennap teherautóban. Az ülésfűtés nemcsak a sofőr kiváltsága, a jobboldali ülésen szintén megtalálható ez a furcsa működésű gomb.

Filléres dolog, mégis nagyot lendít a használhatóságon a tucatnyi, kisfogyasztású, mégis remek, homogén fényt adó LED-es belső világítás.

Gigantikus raktér. Ha ügyesen pakolunk, akár három darab szabványos raklap is elfér benne. Jó dolog a két darab toló-, és az egy, duplaszárnyú ajtó. Bármelyik irányból, könnyen tele lehet pakolni a Transitot.

A két jobb első ülés alatti hatalmas rekesz innen is elérhető. A fémlapot mágneses korongok tartják a helyén csukott, illetve nyitott állapotban egyaránt.

Elsőre hülyeségnek tűnik, hogy a hátul ablaktalan, körbedobozos járgányban miért is van belső visszapillantó tükör. Aztán az első tolatásnál kiderül, hogy ebbe rejtették el a tolatókamera képét mutató kijelzőt. A kép ugyan kicsi, de igen jól jön, még a tapasztaltabb sofőrök is jóval biztonságosabban tolathatnak így.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|