A Futurát 1983-ban mutatta be a Bova, 2008-ban pedig már túl voltak a tízezredik eladott példányon. A VDL 2010-ben kívül-belül megújította a modellt, melyet két évvel később az év autóbuszának választott egy nemzetközi szakmai zsűri. Az eindhoveni székhelyű vállalat idén úgy döntött, hogy új modellel bővíti a Futura típuscsaládot.
Az új Futura FMD2 különböző felhasználási területeken bevethető autóbusz. Bár a járművet elsősorban városközi utasszálltásra tervezték, azonban különjárati fuvarokra, valamint turistaszállításra is alkalmas lesz. Az FMD2 padlómagassága 1250 milliméter, az utasok kényelmes fel- és leszállása érdekében széles lépcsőket terveztek mind az első, mind pedig a középső ajtóhoz. A gyors utasáramlás érdekében a középső ajtó széles ajtószárnnyal készül, a mozgássérültek akadálymentes feljutását pedig elektromosan működtethető rámpa segíti.
Az FMD2 műszerfalát a Futura FHD2-ből kölcsönözték, melyet az ergonómia, a biztonság és a gazdaságosság jegyében terveztek. A VDL szerint olyan modellt alkottak, melynek üzemeltetési költsége az alacsony nettó súlynak és csökkentett üzemanyag-felhasználásnak köszönhetően rendkívül kedvező lesz.
A nagy befogadóképességű modell 12,2 méter ( FMD2-122,) valamint 12,9 méter hosszú változatban készül. Az FMD2 első körben kétféle motorral, egy MX-11/240-es 326 lóerős ( 240 kW), valamint egy MX-11/270 típusú 369 lóerős (271 kW), melyek mindegyike teljesíti a legszigorúbb Euro 6-os környezetvédelmi normákat. A DAF gyártmányú motorokat hatsebességes ZF EcoShift manuális sebességváltóval, valamint ZF As Tronic 12 sebességes fél automata sebességváltókkal kínálják a hollandok.
Az új típussal azonban egy darabig nem találkozhatunk az utcán, ugyanis csak 2014 közepétől lesz megvásárolható, de az október 18-23 között megrendezendő kotrijki autóbusz kiállításon már idén találkozhat vele a nagyközönség.