Azt követően, hogy 2010-ben a Mercedes-Benz és a Renault együttműködési megállapodást kötött, elkészült az első közös modelljük. Az új Mercedes Citan a Renault Kangoo új arccal felruházott testvére.
Míg korábban a kiemelt modellek orrán díszelgett a nagy csillagos, sportos hűtőmaszk, mára odáig jutott a Mercedes, hogy egy teherautó is lehet hasonló a sirályszárnyas 571 lóerős SLS-hez. Legalábbis, ami az alapvető ismertetőjegyet illeti. A Citan emellett a Kangoo-hoz képest eltérő motorháztetőt, fényszórókat és lökhárítót kap. Belül a Kangoo műszerfala köszön vissza kissé módosítva.
A Citan a Renault maubeuge-i gyárában, Franciaországban készül majd, ott, ahol a Kangoo-t is gyártják. Háromféle karosszériaváltozattal gyártják, kompakt (3,94m), hosszú (4,32m) és extra-hosszú (4,71m) modellek választhatók. Nemcsak zárt áruszállító, de személyszállító kivitel is elérhető.
Kezdetben háromféle dízelmotor és egy benzinmotor közül választhatnak a vevők. A dízelek 75-110 LE közötti teljesítményűek, a benzines 114 LE-t tud. Motortól függően öt- vagy hatfokozatú manuális sebességváltót alkalmaznak, amely az első kerekeket hajtja.
A takarékosabb üzemeltetéshez a benzines modellben széria a motorleállító rendszer és a kis gördülési ellenállású abroncsok is. A biztonságról blokkolásgátló, kipörgésgátló és menetstabilizáló gondoskodik, de az elektronikai rendszer az alul- és túlkormányozottságot is igyekszik csökkenteni.
Az új Citan szeptemberben a hanoveri tehergépjármű-kiállításon áll először a nagyközönség elé. A jármű forgalmazása az év végén indul.