A típus kifejlesztésénél az oroszok a Daimler segítségét kérték, ennek köszönhető, hogy többek között a kabin, a motor és a hátsó tengely is a Mercedestől származik. Ugyanakkor a 5490-es hatvan százalékban hazai beszállítóktól tartalmazó alkatrészeket tartalmaz, ezt az arányt pedig a Kamaz tovább növelné a jövőben. Az 5490-est legelőször 2011-ben láthatta a nagyközönség a moszkvai haszonjármű kiállításon. Az akkor bemutatott két prototípus egyike még a Mercedes Axor vezetőfülkéjével készült, a másikat pedig a dél-koreai DMEC gyártotta.

A kamion önsúlya 7.9 tonna vonóereje pedig 44 tonna. A jármű 440 lóerős Kamaz 740.75-ös motorral, vagy Mercedes OM 457LA erőforrással készülhet. Az oroszok a típushoz ugyancsak kétféle, ZF-gyártmányú Astronic, valamint Ecosplit típusú váltót kínálnak, a fékek pedig az oroszországi Knorr-Bremse-től érkeznek. Az 5490-es fejlett biztonsági megoldásokkal rendelkezik, ugyanis megtalálható benne az elektronikusan vezérelt fékrendszer (EBS), illetve a pályaelhagyásos balesetek megelőzésére kifejlesztett ESP. Az oroszok persze az elektromos vezérlésű légrugós kerékfelfüggesztést (ECAS) sem felejtették ki a járműből.

Legördült a gyártósorról az első Kamaz 5490-es nyergesvontató. A tervek szerint ebben a hónapban még további öt készül.
Kamaz ami valójában Mercedes 11 A kamion vezetőfülkéjében fejlett fedélzeti számítógép található, melyre a tervek szerint a jövőben navigációs rendszert is telepítenek. Az oroszországi Naberezhnye Chelny-i üzemben fejlesztett ülések és kormányoszlopok tesztelése viszont jelenleg is zajlik. A már sorozatgyártásban lévő Kamaz nyergesvontatók listaára 2,5 millió rubel, így biztosan versenyképes lesz az európai modellekkel, melyekért 3 millió rubelt is elkérnek. A gyártó előrejelzései szerint az 5490-esek legalább 25 százaléka oroszországi vevőkhöz kerül majd.