Két hónapja kaptuk az első információkat a Mercedes-Benz új, keskeny fülkés kamionjáról. Akkor még csak részletfotókat és rajzokat mutattak az új járműről, ám a napokban a teljes teherautót ábrázoló képek és néhány új részlet is kikerült az Actros kisöccseként, annak formavilágát követő Antosról.
A 40 tonnás félpótkocsis járműszerelvény vontatójának önsúlya hat tonna alatt maradhat
A 40 tonnás félpótkocsis járműszerelvény vontatójának önsúlya hat tonna alatt maradhat
Fotó megosztása:
A rámpára állást az alapfelszereltség részét képező automatizált váltó kúszófokozata segíti
A rámpára állást az alapfelszereltség részét képező automatizált váltó kúszófokozata segíti
Fotó megosztása:
Kétféle hosszal és két tetőkialakítással lesz kapható az Antos
Kétféle hosszal és két tetőkialakítással lesz kapható az Antos
Fotó megosztása:
Az S-jelű fülke csak ClassicSpace kivitelben lesz kapható, ami belső magasságával biztosítja a szükséges teret a járművezetőnek
Az S-jelű fülke csak ClassicSpace kivitelben lesz kapható, ami belső magasságával biztosítja a szükséges teret a járművezetőnek
Fotó megosztása:
Kétféle hosszal és két tetőkialakítással lesz kapható az Antos
A legutóbb leírt részleteken felül most kiderült, hogy a 2,3 méter széles fülkével készülő kamion 18 és 26 tonna megengedett össztömeg közt lesz kapható. A rövid (S) és a közepes (M) fülkék közül mindkettő készül majd ClassicSpace és az M típusú Compact Space kivitelben is. Ez utóbbi teljesen lapos teteje lehetővé teszi különböző kiegészítők, például a raktér hűtőaggregátjának elhelyezését a fülkén. Az Antoshoz az Actrosból megismert összes biztonsági berendezés rendelhető lesz, ami nem szokványos a városi, elővárosi fuvarokra tervezett teherautóknál: kapható lesz EBS (elektronikusan vezérelt fékrendszer), minden keréken tárcsafékkel, megemelt teljesítményű motorfék, blokkolásgátló (ABS), kipörgésgátló (ASR) és menetstabilizáló rendszer (SCA). Mindezek mellet, mint már korábban is kiderült, elérhető lesz az ABA 3 vészfékrendszer is az Antoshoz.
Az S-jelű fülke csak ClassicSpace kivitelben lesz kapható, ami belső magasságával biztosítja a szükséges teret a járművezetőnek
A 238 és 510 lóerő közti tizenhárom teljesítményvariációt egy 7,7, egy 10,7 és egy 12,8 literes motorral biztosítja a Mercedes, melyek mindegyike teljesíti az Euro 6-os normát. Az OM 936 típusú, PowerShift 3, nyolc- és tizenkét fokozatú, a rámpára állást megkönnyítő kúszómóddal kiegészülő, automatizált váltó azonban nem csak rendelhető lesz, hanem alapfelszereltségként válik az új Antos részévé. Tehát az Actroshoz hasonlóan már ebben a kategóriában sem lesz elérhető kuplung és mechanikus kapcsolású sebességváltó.
A rámpára állást az alapfelszereltség részét képező automatizált váltó kúszófokozata segíti
Az Antos Loader az első olyan nyergesvontató, mely 40 tonnás járműszerelvényként is közlekedhet, de 7,7 literes motorjával önsúlya 6 tonna alatt marad, miközben a közepes, 10,7 literes, maximálisan 428 lóerőt teljesítő, soros hathengeressel szerelve is 6400 kg körül mozog ez az érték. Mindezt úgy teljesíti az Antos, hogy az Euro 6-hoz szükséges összes többletsúly is bekerült a járműbe. Természetesen ehhez kellett némi fejlesztés, így többek között a belépést segítő rendszer alumíniumból készült, a szélvédő és a padlóburkolat könnyített kialakítású lett, az akkumulátorok kisebb kapacitásúak a megszokottnál, az AdBlue-tartály pedig egy egységbe került az üzemanyagtankkal.
Az Antos Volumer platójának szintje a Mercedesnél eddig elérhetőhöz képest 8 cm-rel lejjebb került, ami lehetővé teszi akár három méteres belső magasságú raktér elhelyezését is. A fülkék különböző kialakításaival és az üzemanyagtank méretének változtatásával pedig a megrendelő maga döntheti el, hogy hogyan teremti meg új járművével a hatékonyság és a szállítóképesség közti egyensúlyt.