Megérkezett a szupertroli 1

Szerdán reggel tréleren megérkezett Szegedre az első alacsonypadlós Ikarus-Škoda trolibusz Székesfehérvárról, mely előtte Csehországban vendégeskedett.

Szerdán reggel tréleren megérkezett Szegedre az első alacsonypadlós Ikarus-Škoda trolibusz Székesfehérvárról, mely előtte Csehországban vendégeskedett.

A tervek szerint további négy Tr187-es típusú trolibuszt szállít a gyártó cég az év végéig, a flotta mind a 13 tagja pedig 2014 szeptemberéig érkezik a csongrádi megyeszékhelyre. A szegedi elektromos tömegközlekedési fejlesztési projekt keretében Szeged város 13 új, alacsonypadlós trolibuszt rendelt 2011 januárjában a tendernyertes Ikarus -Škoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós (nagyjából 228 millió forint) áron. A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric.

A Ikarus-Škoda Tr187-es troli prototípus gyártása idén márciusban kezdődött – mondta Csanádi Zoltán, a Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója. Az új járművek karosszériáját a Magyar Autóbusz Kft. gyártotta le Székesfehérváron, a villamos berendezés beszerelésére és beüzemelését a cseh partnernél, a Škoda Electric-nél végezték.

Az új trolibusz kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli. A járművek 100 százalékban alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. Utasterük és vezetőfülke légkondicionált. A trolik önjárók, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A szegediek szavazatai alapján az új járművek színe piros lesz.

A járműnek először a kötelező vizsgákon kell megfelelnie, hogy megszerezze a típusengedélyt az ősz folyamán. Várhatóan jövő év elején utazhatnak majd rajta a szegediek. A flotta többi 12 járművét egy év alatt folyamatosan szállítja le a magyar-cseh gyártó konzorcium.