Az elektromos tömegközlekedés fejlesztését célzó projekthez kapcsolódóan Szeged 13 új, Ikarus-Škoda Tr187 típusú trolibuszt vásárolt. A gyártót teljes körű jótállási felelősség terheli, ezért a kötelező garanciális felülvizsgálat keretében átvizsgálja az új kocsikat. A vizsgálatok után a trolik zavartalanul folytatják napi munkájukat – olvasható a közleményben.
Az uniós támogatással megvalósult projekt keretében Szeged 2011 januárjában rendelt 13 új, alacsonypadlós trolibuszt a tendernyertes – a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Škoda Electric alkotta – konzorciumtól, egyenként 800 ezer eurós (mintegy 228 millió forintos) áron.
Az Ikarus-Škoda Tr187-es trolibusz prototípusának gyártása 2013 márciusában kezdődött meg. Az új járművek karosszériáját a Magyar Autóbusz Kft. gyártotta le Székesfehérváron, a villamos berendezést a cseh partnernél, a Škoda Electricnél szerelték és üzemeltették be.
A klimatizált járművek alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. A trolibuszok önjáró üzemmódra képesek meghibásodás vagy áramszünet esetén. A szegediek szavazatai alapján az új járművek színe piros lett.
Gyanakvásra az adhat okot a trolik műszaki állapotával kapcsolatban, hogy mindet egyszerre vonták ki a forgalomból.