Nem egy, hanem három tender volt folyamatban midibuszok forgalomba helyezésére. Bár a lényeg szempontjából mindegy, fontos különválasztani egyiket a másiktól. A BKK korábban nyílt közbeszerzési eljárást írt ki 25, valamint opcionálisan további 10 dízel midibusz alvállalkozó által történő beszerzésére és üzemeltetésére. Az eljárásban egy érvényes ajánlattevő vett részt, az Orangeways Hungária. Ezzel kapcsolatban az eredményhirdetés megvolt, de még nem történt meg a szerződéskötés. Ha mégis sor kerülne a megállapodásra, akkor hazai gyártmányú S91-es buszok állhatnának forgalomba Budapesten.
Várba várt midik
Tavaly az I. Kerületi Önkormányzattal együttműködésben a BKK sikeres közbeszerzési eljárást folytatott 16 dízel midibusz beszerzésére, melynek nyertese a török Karsan Otomotiv lett Atak típusú midibuszával. Az új buszok a Budai Várban és vonzáskörzetében futnának, részben akár új útvonalakon is. A beszerzéshez szükséges kormánytámogatás megszületett, azonban az üzlet csak az uniós forrást biztosító Támogatási Szerződés megkötésével léphet hatályba. Érdekesség, hogy ebből a modellből lényegében csak néhány prototípus készült eddig, tehát a magyar gyártmányú S91-es mögött nagyobb üzemeltetési tapasztalat van, hiszen azt már közel 7 éve gyártják.
Sikeresen zárult a BKK és az I. Kerületi Önkormányzat másik közös tendere is, amelyet a Siemens-Rampini Budapest Konzorcium nyert. A 7 + 14 darabos elektromos midibuszra vonatkozó vállalkozási szerződést a BKK megkötötte. A szerződések hatályba lépésének és a szállítás megkezdésének feltétele a jelenlegi jogszabályok értelmében, hogy a projektek EU-s forrásból történő támogatását kormányzati döntés erősítse meg. Ám ez még nem született meg, így egyelőre nem tudni, lesz-e ebből valami.
Jelen állás szerint a törökök vannak a legközelebb ahhoz, hogy buszt szállítsanak Budapestre. Furcsa, de így simán megtörténhet, hogy a Budai Várba fél évszázad után ismét visszatérnek a turbánosok. Jelképesen legalábbis biztosan, és ez nagyon sajnálatos Vitézy-örökség. Nem szabad továbbá megfeledkezni arról sem, hogy a BKV is írt ki nemrég tendert midibuszok beszerzésére. A társaság ugyanakkor saját maga szerelné össze a midibuszokat, szám szerint 10 darabot. Ezen a tenderen viszont még nem történt eredményhirdetés.