A Go Further elnevezésű eseményen a Ford bemutatta a One Ford szlogen alatt készült, a világ összes Ford haszonjárműveket értékesítő piacán bemutatásra kerülő Transit-család két új tagját, melyek a Ford reményei szerint 2013 végéig teljes mértékben átalakítják Európa kishaszonjármű-piacát. Az új Ford Transit a két tonna teherbírású Ford kisáruszállítókat fogja kiváltani a világ minden részén, így Európában a régebbi Transit, Észak-Amerikában pedig a Ford E-sorozat helyébe lép majd.

Európában az új Transit minden karosszéria- és hosszváltozata elérhető lesz első-, hátsó-, vagy összkerékhajtással, a legújabb, 2,2 literes Duratorq TDCi dízelmotorral kiegészülve, míg Észak-Amerikában a jól bevált 3,5 literes, V6-os EcoBoost benzines-, vagy egy erősebb dízelmotor választható a Ford dobozosához. A tengerentúlon a hátsókerékhajtású Transit modellek várhatóan 25 %-kal alacsonyabb fogyasztást produkálnak majd, mint az előd E-sorozat. A változatos kivitelű amerikai Transitok a Kansas City-i Ford gyárban, az F-150 mellett készülnek majd.

Az új Ford Transit 2013 végétől lesz kapható Európában
Az új Ford Transit Connect 2013 végétől lesz kapható Európában

Az új Ford Transit Connect 2013 végétől lesz kapható Európában

A maximum egy tonna teherbírású kategóriában az új Transit Connect kínál fordos alternatívát. A külsőre az európai Fordokra, még inkább a nemrég bemutatott Customra hasonlító legkisebb családtag kétféle tengelytávval  lesz kapható mindkét kontinensen. Az európai piacon kisméretű dízel- és benzines motorokkal is elérhető lesz, míg Észak-Amerikában változatos benzinmotorokkal lehet majd rendelni a Connectet. Európában az új Transit és Transit Connect is 2013 végén kerül a kereskedésekbe, Észak-Amerikában pedig jövő év negyedik negyedévére várható a modellek bevezetése. A Transit-család már gyártásba került középső, egy tonna körüli teherbírással elérhető tagja, a Custom ellenben nem kerül amerikai forgalmazásra, de számos Európán kívüli piacon is hamarosan megjelenik majd.