A kulturális, gazdasági és sportrendezvényekhez berendezéseket szállító, valamint a gyakorlati oktatást, illetve vizsgáztatást szolgáló 7,5 tonnát meghaladó legnagyobb össztömegű járművekre nem vonatkozik a hétvégi kamionstop. Az erről szóló kormányrendelet-módosítás a szerdai Magyar Közlönyben jelent meg.
Durván megemeli a szállítási költségeket az e-útdíj, amit egy az egyben tovább passzolnak a fuvarozók általános áremelkedést okozva. Előkészítetlen a rendszer, de mindjárt indul.
Durván megemeli a szállítási költségeket az e-útdíj, amit egy az egyben tovább passzolnak a fuvarozók általános áremelkedést okozva. Előkészítetlen a rendszer, de mindjárt indul.
Fotó megosztása:
Rengeteg pénz megmozdul majd. A kormány fél év alatt 75 milliárd forintot akar beszedni a fuvarozóktól, akik közül a magyar vállalkozók teljes egészében át akarják hárítani ezt az összeget az áruházláncokra, üzletekre
Rengeteg pénz megmozdul majd. A kormány fél év alatt 75 milliárd forintot akar beszedni a fuvarozóktól, akik közül a magyar vállalkozók teljes egészében át akarják hárítani ezt az összeget az áruházláncokra, üzletekre
Fotó megosztása:
Szlovákiában tüntettek a rendszer ellen az ottani fuvarozók, nálunk nem terveznek ilyet a magyarok. Pedig az egyik érdekszervezetük vezetője szerint a hazai útdíj az osztráknál is drágább
Szlovákiában tüntettek a rendszer ellen az ottani fuvarozók, nálunk nem terveznek ilyet a magyarok. Pedig az egyik érdekszervezetük vezetője szerint a hazai útdíj az osztráknál is drágább
Fotó megosztása:
A világ legkomolyabb e-útdíjrendszerének, a németnek az alapja a kamionok műszerfalára rögzített fedélzeti egység. Ez pozicionálja a jármű helyét, "tudja" az éppen használt út árát, összeadja akár több száz kilométeren át a fizetendő díjakat, és kiírja azokat a sofőr számára egy kis kijelzőn. Állítólag manipulálhatatlan. A fuvarozók szerint nálunk bemondásra működik majd a fizetés
A világ legkomolyabb e-útdíjrendszerének, a németnek az alapja a kamionok műszerfalára rögzített fedélzeti egység. Ez pozicionálja a jármű helyét, "tudja" az éppen használt út árát, összeadja akár több száz kilométeren át a fizetendő díjakat, és kiírja azokat a sofőr számára egy kis kijelzőn. Állítólag manipulálhatatlan. A fuvarozók szerint nálunk bemondásra működik majd a fizetés
Fotó megosztása:
Rengeteg pénz megmozdul majd. A kormány fél év alatt 75 milliárd forintot akar beszedni a fuvarozóktól, akik közül a magyar vállalkozók teljes egészében át akarják hárítani ezt az összeget az áruházláncokra, üzletekre
A nehéz tehergépkocsik közlekedésének korlátozásáról címet viselő, 2008-ban született kormányrendelet a következő korlátozásokat tartalmazza: ezek a járművek nem közlekedhetnek július 1-jétől augusztus 31-ig szombaton – amennyiben az nem munkanap – délután 15 órától vasárnap este 22 óráig. Munkaszüneti napokon a megelőző nap 22 órájától a munkaszüneti nap 22 órájáig, továbbá szeptember 1-jétől június 30-ig – a megelőző nap 22 órájától – vasárnap és munkaszüneti napokon 22 óráig.
A rendelet megfogalmazott kivételeket, így a tiltott időszakban is közlekedhettek például a fegyveres szervezetek, a katasztrófavédelem, a köztisztasági, az élőállatot és friss virágot szállító nehéz gépjárművek. Ezekhez tett hozzá két további kivételt a mostani rendelet. Az első szerint közlekedhetnek a tiltott időszakban a kulturális, gazdasági és sportrendezvényekhez berendezések és állatok szállításához használt járművek, ideértve a rádió, a televízió és a külső filmfelvételekkel összefüggő szállításokat is.
A másik új kivétel pedig a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésére és vizsgáztatására használt, a gyakorlati oktatást vagy vizsgáztatást szolgáló nehéz gépjárművek. Az új szabályok december 15-én lépnek hatályba.
Igazoltatás miatt halt meg egy beteg. Itt a részletek.
(Forrás: MTI)