A Volvo legújabb autóbuszának hibrid változata 37 százalékkal kevesebb üzemanyaggal teljesíti ugyanazt a napi feladatot, mint tisztán dízelüzemű társai. Ez az eredmény meghaladja azt az értéket, amire az üzemeltetők és a gyártó szakemberei alig néhány évvel ezelőtt számítani mertek, mivel az első, 2007-ben lezajlott tesztek alkalmával körülbelül 25 százalék megtakarítással számoltak városi üzemben a szakemberek. Amikor aztán két év múlva az első példányt értékesítették és az hétköznapi forgalomba állt, a mérési eredmények 35 százalékot mutattak. Azóta ez az érték tovább javult, köszönhetően többek között a megújult jármű alacsonyabb tömegének és a kiegészítő berendezések elektromos hajtásának.
– 260 darab hibridbuszunkból gyűjtöttünk be adatokat, melyek valóban felülmúlják várakozásainkat. Ennek ellenére folyamatosan továbbfejlesztjük a technológiánkat a még kedvezőbb üzemanyag-hatékonyság és károsanyag-kibocsátás érdekében – mondta el Edward Jobson a Volvo Buses környezetvédelemért felelős vezetője.
Luxemburg egyik legnagyobb utazási és közlekedési vállalata a Sales-Lentz, amely első hibrid Volvo autóbuszait 2009-ben vásárolta. Jelenleg tizenegy ilyen járművel rendelkezik, ám idén szeptemberben újabb két példány érkezik a céghez. A vállalat pontos költségelszámolást vezet, melynek eredményei meghaladták várakozásaikat.
-Átlagosan 25,7 liter/100 km-es fogyasztást regisztráltunk, mely nagyon kiemelkedő értéknek számít. Ezzel együtt életkörnyezetünkre is pozitív hatással vannak a hibridbuszok, amit az utasok és a járművek vezetői egyaránt díjaznak – mondta el Jos Sales, a Sales-Lentz elnök-vezérigazgatója.
Míg a Volvo a jelenlegi hibridbuszait is fejleszti, kísérletek folynak egy hálózati áramról tölthető Plug-in hibrid változat kifejlesztésére, ahol a az üzemanyagköltség megtakarítás akár a 60 %-ot is elérheti. Jelenleg a világ 18 országában 650 darab hibrid Volvo autóbusz üzemel, így a Volvo bátran nevezheti magát Európa vezető hibridbuszgyártójának.