Várhatóan sosem jut túl a tervezés fázisán

A terv ugyanaz, mint 30 éve mindig. Egyszemélyes, elektromos törpe, alacsony légellenállással, kis tömeggel.

A terv ugyanaz, mint 30 éve mindig. Egyszemélyes, elektromos törpe, alacsony légellenállással, kis tömeggel.

Nincs autószalon meghökkentő és látszólag haszontalan prototípusok nélkül. Ez a régi igazság vonatkozik az idei Frankfurti Autószalonra is, a Volkswagen Nils nevű elektromos koncepciójával kívánja felkavarni az állóvizet.

A terv ugyanaz, mint 30 éve mindig. Egyszemélyes, elektromos törpe, alacsony légellenállással, kis tömeggel. A menetkészen nem egészen fél tonnás, egyszemélyes mobil fülke épp csak egy ujjnyival hosszabb a három méternél, szélessége 1,39 méter, magassága pedig 120 centiméter.

Ezt nevezzük mi radikális újításnak! Egy álomba minden belefér, ezért a meghökkentő forma mellé elektromos meghajtás társul.

A 20 lóerős névleges teljesítményű elektromos motor elvileg még elviselhető dinamizmust kölcsönöz a guruló telefonfülkének. A könnyű, egyszemélyes kapszula 11 másodperc alatt képes felgyorsulni százra, végsebessége 130 km/óra. Az akkumulátor szerény kapacitása miatt azonban nem élvezhető sokáig a száguldás, a telepek 65 kilométer után már fennhangon visítanak egy szaftos konnektor után.

Állítólag ez egy átlag, munkába járó németnek elég, és a feltöltés sem okoz fennakadást a mindennapokban, hiszen csak két órán át kell vezetékről tankolni a Nilst. A legnagyobb baj az legondolással kapcsolatban nem is használhatóság, hanem a piac. A mai kor nyugati embere ilyen guruló koporsót sohasem venne, kivéve ha magát fához láncoló hippi, azok viszont szegények akár a templom egere.