A hidrogénüzem előnye, hogy a környezetet csak elenyészően kis mértékben szennyezi.
Tizenöt 750 hL típusjelű, kísérleti stádiumban lévő autó a hannoveri világkiállítás keretében bizonyította a megoldás életképességét. A hétköznapi használatra befogott 204 lóerős limuzinok az expó látogatóit szállították. Tisztán hidrogénnel működő és így benzint egyáltalán nem fogyasztó kísérleti luxuskocsijait „nulla literesnek” nevezi a gyártó. Csúcsmodelljének hidrogénüzeművé alakításával a BMW azt kívánja bebizonyítani, hogy a károsanyag kibocsátás radikális csökkentése nem jelent egyet a luxusautók nyújtotta kényelemről és biztonságról való lemondással.
A megoldás jelenlegi legnagyobb hátránya, hogy a hidrogénmotoros autók kiszolgálására világszerte új töltőállomás-hálózatot kellene létrehozni.
100 000 kilométer hidrogénmotoros BMW-kkel
Már 100 000 kilométernél is többet futott mindennapos használatban a BMW folyékony hidrogén meghajtású flottája. A gyár 1975-ben kezdte meg a kísérletezést hidrogén üzemanyagú motorokkal.