VB-csapatát a Philippe Bugalski-Jean-Paul Chiaroni, a Jesus Puras-Marc Marti és a Thomas Radstrom-Tina Thörner páros valamint két Xsara WRC alkotja. 2002-től az összes verseny felén vesz részt a Citroën, hogy a 2003-as szezonban a tervek szerint már a futamok mindegyikén rajthoz álljon. Ettől az évtől tehát a PSA-csoport mindkét márkája harcba száll a világbajnoki cím megszerzéséért.

A Xsara T4 néven kifejlesztett versenyautót a márciusi homologizáció után hívják majd Xsara World Rally Car-nak. Tesztelési célból jövőre több rali-EB futamon is bevetik az autót az említett pilótákkal a volánnal. Biztosan indulnak a spanyol, az angliai Pirelli, és a portugál európa bajnoki versenyen, valamint néhány más, csak később nyilvánosságra hozandó megmérettetésen.

1999-ben Philippe Bugalskyval a Citroën megnyerte a katalán és a korzikai VB futamot. Nem kis szenzációt keltve, a könnyű súlyú, de elsőkerékhajtású és szívómotoros Xsara kit car-ral a turbós, összkerékhajtású konkurensek előtt végeztek. Összehasonlításként a 2001-es Xsara kit car kétliteres szívómotorja 295 lóerős 8500-nál, maximális forgatónyomatéka 250 Nm 7000-es fordulaton, megengedett legkisebb súlya 960 kg. Az 1230 kilós WRC-k ezzel szemben 300 lóerősek, nyomatékuk 530 Nm feletti, jóval alacsonyabb fordulaton.