A Safrane utódja a Vel Satis nevű koncepcióautó számos vonását viseli. Formája egyszerre viseli az egyterűek és a luxusautók vonásait. Többcélú járműre emlékeztet a magas tető és a meredekhátú karosszéria-kialakítás is. Műszaki felépítése az új Laguna-val rokon. Tengelytávja azonban az utastér tágassága érdekében jóval hosszabb. Különleges formájú karosszériája szellős térérzetet teremt magasságával. Motorválasztéka egy kétliteres, turbófeltötéses géppel indul. Teljesítménye 165 lóerő. Mind dízel, mind pedig benzinmotorból kínálnak majd hathengeres változatot. A háromezres, V6-os turbódízelt az Isuzu szállítja. Szintén hathengeres V-motort kap a Vel Satis vezérmodellje. A 3500 cm³-es aggregát teljesítménye 260 lóerő. Egy felismerhetően francia, igazi zászlóshajót kívántunk megalkotni a Vel Satis-szal”-mondta Patrick Le Quément, aki hosszabb ideje a Renault vezető formatervezője.
Végső fázisban a Renault Vel Satis
2001. márciusában, a genfi szalonon mutatkozik be a Renault felső kategóriás újdonsága.
2000.12.14. csütörtök 15:46