A bejelentés helyszíne valószínűleg a 2001. januári Los Angeles Auto Show lesz. A kétüléses, nyitott sportautót évi 25-30 ezres szériában készítik majd Nagy-Britanniában. Ez a szám igen tekintélyes mennyiség a roadsterek között. Ennek legnagyobb részét az Egyesült Államok piacán tervezik értékesíteni. Az USA korábban is a Fordhoz tartozó Jaguar fő exportpiaca volt.

Még 1998-ban, a Párizsi Autószalonon láthatta a közönség az XK-180 jelű tanulmányautót. Ennek szériaközeli változata a kétezres Detroit Auto Show-n bemutatott F-Type. Az F jóval kompaktabb, mint a többi Jaguar. Hossza 64,5, szélessége 10 centiméterrel kevesebb a másik Jaguar roadster-nél, az XK sorozatnál.
Átütő sikerű formáját Geoff Lawson vezetésével nyerte el, aki 1999 nyarán váratlanul elhunyt. Munkáját az új design-igazgató, Ian Callum vitte tovább. Az XK-180-ast és az F-Type-ot megtervező csapat élén Keith Helfet állt. Helfet nevét az XJ 220-as Jaguar kifejlesztése is fémjelzi. A kétüléses sportkocsi a legendás Jaguar E-Type örökébe kíván lépni. Hosszú motorháztetejével és kiegyensúlyozott arányaival az F valóban emlékeztet a nemes brit márka E
típusára. Véletlen egybeesés a Ford szerint, hogy az E-Type éppen idén 40 éve mutatkozott be az 1961-es Genfi Autószalonon. A tervezők azonban vigyáztak, hogy az újdonság karakteres és önálló Jag legyen.„Az örökség inspiráló, de nem több ennél”–mondta erről Helfet.