Sportkocsira utal kétliteres motorjának 315 lóereje. Ezt a teljesítményt 6500-as fordulaton éri el a duplaturbós, töltőlevegő hűtős gép. A motor a Lancer EVO VI raliautó erőforrásának az RPM 7000-hez igazított változata. Versenyautós az erőátvitel is. Szűk áttételi ugrásokkal dolgozó, ötfokozatú váltójához háromtárcsás, szénszálas kuplung továbbítja a motor nyomatékát. Viszkókuplungos összkerékhajtása maximális hatásfokkal viszi talajra az aggregát erejét. Lassításáról szintén a versenypályákról származó elemek gondoskodnak. Elöl nyolc-, hátul négydugattyús féknyergek szorítják a nagy átmérőjű tárcsákat. A biztonságot bukókeret is szolgálja. Ezek a komponensek a Mitsubishi rali tapasztalataira épülnek. Tommi Mäkinnen 1996 és 1999 között zsinórban négyszer ralivilágbajnok Lancer EVO-kkal.
Szabadidőautót jelez viszont a karosszéria kialakítása. Négy személynek kényelmes helyet kínál az utastér. A hátsó ülések lehajthatók, így két hegyi kerékpár vagy egy szörf is szállítható. Alaposan különbözik az RPM 7000 jobb és a baloldali felépítése. A vezető felőli oldalnézet sportkupéra emlékeztet egy oldalajtajával. Jobb oldalán viszont két, középről nyíló ajtó segíti a beszállást. A koncepcióautó külseje a Mitsubishi kaliforniai tervezőirodájának munkája.
Mitsubishi RPM 7000-315 lovas koncepció terepjáró
Sportautó jegyeket mutató terepjáró-tanulmánnyal jelentkezett a Mitsubishi a detroiti autókiállításon. Az RPM 7000 a divatos, járműkategóriák közé célzócrossoverautók egyike. Neve magyarul percenként 7000-es fordulatszámot jelent.