Az utolsó napon is izgalmas versenynek lehettek szemtanúi a rossz idő ellenére kitartó nézők. Teljesen nyított volt a verseny, az első két helyezettet ugyanis mindössze tizenhárom másodperc választotta el egymástól. Az élen Makinen állt Mitsubishivel, őt követte Sainz Forddal, majd jócskán lemaradva Grönholm következett a harmadik helyen.
Az utolsó napon három speciálszakasz várt a párosokra. Összesen 57.9 kilométernyi gyorsasági szakasz választotta el a versenyzőket a céltól.
Az izgalmakat tovább fokozta, hogy a rendezők a járhatatlan utak miatt törölték az első gyorsaságit. Így a fennmaradó két gyorsaságin dőlt el a futamgyőzelem sorsa.
A második gyorsasági szakaszt Sainz és Moya nyerte 13.3 másodperccel Makinen/ Mannisenmaki duó előtt, a spanyol páros így átvette a vezetést az összetettben. Az utolsó speciálszakasznak 0.3 másodperces időkülönbséggel vágtak neki a pilóták. Tommi Makinen jó hajrával megnyerte az utolsó speciált, és ezzel a versenyt is.
A Peugeot-val induló Grönholm biztonsági autózással behozta a 206 WRC-t a harmadik helyre, megszerezve ezzel csapata és saját maga első pontjait.
A negyedik helyen Richard Burns végzett Subaru Impreza WRC-vel, annak ellenére, hogy az utolsó gyorsaságin 26 másodperccel gyorsabb volt az előtte álló Grönholmnál.
Francois Delecour, a másik Ford pilóta az ötödik helyre futott be. Neki semmi kockáztatni valója nem volt az utolsó napon, az előtte és mögötte haladók is messze voltak tőle.
Kiválóan szerepeltek a Hyundai új versenyautói, az Accent WRC2-k. A hatodik és a hetedik helyre futottak be, így a Hyundai a márka világbajnokság összetett pontversenyében feljött a a harmadik helyre, a Mitsubishi és a Ford mögé.
Didier Auriol futott be Portugáliában a nyolcadik helyre Peugeot 206 WRC-vel.
A portugáliai világbajnoki futam 22 szakasza közül 4-et töröltek. Nyolc speciálszakaszt Makinen, hatot Sainz, kettőt-kettőt Burns és Rovanpera nyert.
Az indulók közül huszonhatan értek célba, ez körülbelül az indulók negyede.
A 100. VB-futamán induló Makinen portugáliai győzelmével feljött az örökranglista harmadik helyére. 23 VB-győzelemmel az élen Juha Kankkunen és Carlos Sainz áll holtversenyben a ranglista élén, őket Tommi Makinen követi 22 gyözelemmel.
A végeredmény:
1. Tommi Makinen / Risto Mannisenmaki (Mitsubishi) 3.46:42.100
2. Carlos Sainz / Louis Moya (Ford) +0:00:08.60
3. Marcus Grönholm / Timo Rautiainen (Peugeot) +0:02:55.60
4. Richard Burns / Robert Reid (Subaru) +0:03:24.30
5. Francois Delecour / Daniel Gratolup (Ford) +0:10:06.80
6. Alister McRae / David Senior (Hyundai) +0:12:08.40
7. Kenneth Eriksson / Staffan Parmander (Hyundai) +0:13:32.50
8. Didier Auriol / Denis Giraudet (Peugeot) +0:16:08.60
A világbajnokság állása három futam után:
Csapatok:
1. Mitsubishi 33 pont
2. Ford 20 pont
3. Hyundai 8 pont
4. Subaru 7 pont
5. Skoda 6 pont
6. Peugeot 4 pont
Egyéni:
1. Makinen (Mitsubishi) 20 pont
2. Sainz (Ford) 16 pont
3. Rovanpera (Peugeot) 10 pont
4. Delecour (Ford) 8 pont
5. Radström (Mitsubishi) 6 pont
6. Gardemeister (Peugeot) 5 pont
7. Grönholm (Peugeot) 4 pont
8. Schwarz (Skoda) 3 pont
Burns (Subaru) 3 pont
A következő versenyt, a Catalunya Ralit, Spanyolországban rendezik, március 22-25.-ig.