Az azonos padlólemezre épülő Ka-val és a nagyobbik Ford kisautóval, a Fiesta-val, modellezni lehetetne az autóiparban kannibalizmusnak nevezett jelenséget. A kannibalizmus kifejezést akkor használják, ha egyazon konszern két, hasonló méretű autója nem a konkurenciától szerez vevőket, hanem egymástól orozza el a vásárlókat. A Ford meghosszabbítja a mostani Ka modellciklusát, többek között a 2003-tól szériában gyártott Street Ka kabrióval. Bővülhet a Ka motorválasztéka is. Az egyetlen, 1,3 literes motor mellett a mostani Fiesta Dél-Afrikában gyártott lépcsőshátú változatának ezerhatos gépe kerülhet a Ka motorterébe.
A Ka-val megszerzett piaci részesedést egy, a Ka-nál kisebb autóval kívánja megőrizni a Ford. A szükségszerűen csekély haszonnal forgalmazható városi minit önálló padlólemez kifejlesztése nélkül kívánja megvalósítani Ford, mivel ez gazdaságtalan volna.
A Puma eltűnésének oka nem a vevők érdeklődésének hiánya. Az idén ősszel debütáló új Fiesta teljes mértékben kihasználja majd a Ford kölni gyárának kapacitást, ahol jelenleg a Puma-t is készítik. Mivel a következő Fiesta új padlólemezre épül, az aktuális Fiesta műszaki alapját használó Puma ősztől nem illeszkedne a termelési folyamatba a nemrég alapos modernizáláson átesett kölni gyárban. A Puma és a Cougar, a Ford Amerikában gyártott, nagyobb kupéjának közös utódjául egy 2004-ben bemutatandó sportkupé szolgálhat, amely már a következő Focus padlólemezére épülne.