Nevéről még nincs végleges döntés, de valószínűleg V30-nak hívják majd a legkisebb Volvo-t. Piacra dobását 2004-re teszik. Minden tekintetben hamisítatlan Volvo-lesz a V30 is, ígérik a svédek. Biztonsága, minősége és csekély környezetszennyezése méltó lesz a nagyobb modellekéhez. Valószínűleg csak három ajtóval készül majd a V30. Ennek egyik oka, hogy az ötajtós V30 vevőket szipkázna el a V40 utódától. Egy másik indok, hogy a Volvo-nál hagyományai vannak a háromajtós, meredekhátú modelleknek. Három ajtóval sportosabb benyomást is kelt az újdonság.
Még egy autó sem kínált olyan sebességváltó-választékot, mint amilyet a V30 fog. Lesz fokozatmentes és ötfokozatú, hagyományos automata. Kéziváltóból háromfélét szerel majd a gyár a leendő kompaktautóba. Újdonságként be kívánnak vezetni egy különlegesen gyorsan kapcsolható manuális váltóművet is. Ezzel a megoldással rövidebb időre szakad meg váltáskor a motorteljesítmény átadása. Az erőforrások nyomatékától függően. még kétféle ötfokozatú kéziváltóval készül majd a V30.
Motorterében főleg az ismert öthengeres erőforrások szerepelnek 2 és 2,4 literes hengerűrtartalommal. A kétezres dízelt a Peugeot szállítja majd. Teljesítménye 130 lóerő körüli lesz. Bevezetnek egy új benzines aggregátot. Ezt a motort közvetlen befecskendezéssel és variálható szelepvezérléssel is felvértezik. Hengerűrtartalma 1,8 liter, lóerőinek száma 125 körüli. Várhatóan a V30 motorterében is megtalálható lesz a Volvo 2,4 literes turbódízele. Ez az öthengeres 170 lóerőt teljesít, nyomatéka mintegy 340 Nm. Az új Volvo fő konkurensei az Alfa Romeo 147, az Audi A3, a BMW Compact és a Mercedes C Sportcoupé lesznek.
A Ford konszern több márkája is használja majd a 2004-ben megjelenő új Focus padlólemezét és technikáját. 2003-ban a Focus egyterű változata vezeti be az új padlólemezt. A Volvo V30 mellett az S40-V40 sorozat utóda és egy esetleges Volvo egyterű is erre épül majd. Ugyanerre a műszaki alapra készül majd a 323-as Mazda-t leváltó modell és egy Mazda buszlimuzin is. A közös szerkezetű típusok technikáját közös, a márkákon átívelő csapat fejleszti. Külső-belső megjelenésüket azonban továbbra is a gyárak saját tervezőstúdióiban nyerik el az autók.