Az első Fiesta XR2 1597 köbcentis motorja 95 lóerőt adott le. A korai Fiesta sportváltozata 10,3 másodperc alatt gyorsult százra és 175 km/órás végsebességet ért el. 1989-től az akkori mérges Fiesta 104 lóerejével óránként 187 kilométeres tempóra volt képes és 10,1 s-ra volt szüksége a százra gyorsuláshoz. Ugyanebből a sorozatból két ezernyolcas, 16 szelepes sportváltozat is létezett. A 105 lóerős is jobban gyorsult és gyorsabb volt az összes addigi XR2-nél, a 130 lóerős RS 1800 pedig jóval nagyobb motorú autókat is megszégyenített. Százra 8,5 másodperc alatt gyorsult, végsebessége kereken 200 km/óra volt.
ST sportmodell az új Fiesta-ból
A Ford Fiesta XR2 és az RS 1800 méltó utóda lehet a követező Fiesta sportváltozata. Teljesítménye eléri majd a 150 lóerőt.
Az őszi Frankfurti Autószalonon bemutatandó új Fiesta ST 150 változata lehet az első igazán ütős Ford kiskocsi az 1995-ig gyártott Fiesta RS 1800-óta. Motorterébe a Mondeo kétliterese kerül, 145 lóerős teljesítményét azonban 150 lóerő fölé emelik a Ford mérnökei.