Információink körülbelül 80 százalékát szemünkkel vesszük fel. A forgalmi helyzetek áttekinthetősége erősen függ a jármű kialakításától is. Csak az A-, tehát az első tetőoszlop, a látótér 12 százalékát takarja el. Mivel a plexikupolás CLK-nak nincs A-oszlopa, matricák segítségével számtalan oszlopkialakítást modellezhető. Digitális kamerák és a vezető tekintetét figyelő berendezések segítségével a mérnökök megvizsgálhatják, mely kialakítás gátolja a legkevésbé a sofőrt a tájékozódásban. Bár a jó kilátás érdekében a minél vékonyabb első tetőoszlop volna kedvező, az A-oszlop kialakításánál formatervezési, légellenállási és ütközésbiztonsági tényezők is nagy szerepet játszanak.
Műanyag kupolatetős Mercedes CLK
Egy közlekedésbiztonsági kutatás keretében kupolatetős tanulmányautót épített a Mercedes-Benz. A CLK kupéra épülő autóval az autóból való kilátást vizsgálják.
2001.04.09. hétfő 08:01