A 2001-es Frankfurti Autószalon, szeptemberben mutatja be a Mercedes legnagyobb roadsterének legújabb változatát. Az új Mercedes SL a kisebb SLK-hoz hasonló tetőmegoldást kap. A Mercedes „Variotetőnek” nevezi ezt a tetőmechanizmust, amikor is a fémtetőt elektromos motor hajtja össze és rejti el a csomagtartóban. Ennek a megoldásnak köszönhetően az autó nyitott tetővel kabrió, csukott tetővel teljes értékű kupé.
A szeptemberben debütáló SL igazi Mercedes kupé lesz hosszú orrával, kétüléses utasterével. Az SL orra az SLR tanulmánykupéval elindított design-t követi. Ezt az orrkialakítást a Forma-1-es McLaren Mercedesekről ültették át a személyautókra a Mercedes tervezőmérnökei.
Az SL legerősebb változata minden bizonnyal az AMG-től származó, 5.5 literes, V8-as motorral szerelt változat lesz, több, mint 400 lóerős teljesítménnyel. Kisebb motorként elképzelhető a 3.2 literes, V6-os 224 lóerővel és az ötliteres V8-as. A forgalmazás kezdetekor várhatóan csak az ötliteres, nyolchengeres benzines lesz kapható.