A PSA konszernnél az 1.4-es motor HDI, a Fordnál Duratorq TDCi utónevet kap. A fogyasztáscsökkenés és a kulturált járás mellett nagyobb teljesítmény is jellemzi az 1.4-es dízelmotort. Az 1.4-es motor teljesítménye 60 és 92 lóerő közötti, forgatónyomatéka 150 és 200 Nm között változik. A kis dízel átlagfogyasztása 3.4 és 4.1 liter között van 100 kilométerenként (attól függően, hogy éppen milyen Fordot, Citroent vagy Peugeot-t hajt az erőforrás), CO2 kibocsátása 90 és 110 g/100 km közötti. Az alsó középkategóriás autókban 4.5 liter/100 km-es átlagfogyasztást ígérnek.

A közös motort napi 6000-es mennyiségben gyártják majd. A Citroen, a Peugeot és a Ford kis és alsó középkategóriás modelljeibe építik majd be a most bemutatott erőforrást. A Peugeot 206, a Citroen C3 (a legendás kacsa utóda) és a Ford Fiesta minden bizonnyal megvásárolható lesz az 1.4-es dízelmotorral.

A Peugeot 206-osban és a 307-esben várható egy nagyobb, 1.6-os motor bemutatása, a Fordnál pedig később elképzelhető, hogy beszerelik a Focusba is az 1.4-es dízelt. A három cég által a következő években bemutatandó 23 újdonság közt lesz nagyobb, 1.6-os, kétliteres és 2.7-es V6-os dízel. A PSA és a Ford kishaszonjárművekbe is közösen fejleszt dízelmotorokat.