A rali világbajnokság május harmadika és hatodika között megrendezett ötödik futamán összesen 1336 kilométer megtétele várt a párosokra. Idén a huszonegyedik alkalommal rendeztek Argentínában világbajnoki futamot.
A 21, legnagyobbrészt murvás gyorsasági szakasz hossza mintegy 390 kilométer volt.
A terepviszonyok miatt többször kellett a pilótáknak vízátfolyásokon áthajtani. Nem egy esetben előfordult, hogy egy-egy patakon áthajtva megállt a motor a hirtelen hőmérséklet-változásnak vagy beázásnak köszönhetően. Harri Rovanpera Peugeot 206 WRC-je is egy ilyen vízátfolyásnak esett áldozatul.
Argentínában is előfordult, hogy a pilótáknak a helyi lakosok miatt kellett lassítaniuk, ugyanis éppen az út közepén lovagoltak.
Egy év után nyert ismét futamot Colin McRae. Utoljára a 2000-es évadban, az Akropolisz Ralin ért elsőként a célba. Végig az élen autózva nyerte meg a futamot a skót pilóta. Richard Burns az utolsó pillanatig próbálta ledolgozni hátrányát.
Carlos Sainz és Louis Moya, a Ford másik párosa a harmadik helyen ért célba a Focus RS WRC-vel. Ez önmagában is nagy teljesítmény, de azt figyelembe véve, hogy hátfájdalmai miatt alig tudott autóba ülni, igazán értékes ez a harmadik hely.” Még soha nem szereztem pontot ennyire nehezen”- mondta Sainz.
Tíz gyorsasági szakaszon győzedelmeskedet a Colin McRae – Nicky Grist páros a 21-ből. „Csodálatos volt a rali számomra és a csapatnak is, az autó tökéletesen működött”-nyilatkozta az 1995-ben Subaruval világbajnoki címet szerzett McRae. A skót versenyző 26,9 másodperces előnnyel zárta a versenyt. „Óvatosabban szerettem volna hajtani az utolsó két szakaszon, de nem tehettem, mert Richard (Burns) olyan közel volt- mondta McRae.
Tommi Makinen, akinek autójában többször is gondok támadtak a hajtáslánccal, a begyűjtött pontoknak köszönhetően megőrizte mind a saját, mind a Mitsubishi vezető helyét az összetett pontversenyben.
Egy baleset következtében mindkét Skoda Octavia WRC kénytelen volt feladni a versenyt. Egy tűzoltókocsi eddig tisztázatlan okok miatt a parkoló versenyautókba rohant. A versenyzőknek nem esett baja, de a csapat egy tagját kórházba kellett szállítani.
A Peugeot-nak nem sikerült túl jól a dél-amerikai verseny, ugyanis pont nélkül távoztak Argentínából. Grönholm a 18., Auriol a 20., Rovenpera pedig már a hetedik gyorson búcsúzott a versenytől.
Alister McRae a kilencedik helyen ért célba, így az első tíz között ismét volt egy Hyundai Accent WRC.
Sikeresnek értékelheti az argentínai futamot a Ford, a Subaru és a Mitsubishi csapata: minden autójuk célba ért és 2-2 párosuk pontot is szerzett.
A következő futamot Cipruson rendezik június 1 és 3 között.
Az Argentin Rali végeredménye:
1. McRae – Grist (Ford Focus WRC) 4:18:25,3
2. Burns – Reid (Subaru Impreza WRC) + 26,9
3. Sainz – Moya (Ford Focus WRC) +1:46,4
4. Mäkinen – Männisenmäki (Mitsubishi Lancer Evo) +3:12,6
5. Solberg – Mills (Subaru Impreza WRC) +3:47
6. Loix – Smeets (Mitsubishi Carisma GT) +5:40,1
7. Delecour – Grataloup (Ford Focus WRC) +6:10,9
8. Arai – MacNeall (Subaru Impreza WRC) +10:55,7
Az egyéni világbajnokság állása:
1. Tommi Mäkinen 27pont
2. Carlos Sainz 22
3. Didier Auriol, Colin McRae, Harri Rovanperä 10-10
6. Francois Delecour, Richard Burns 9-9
8. Thomas Radström, Gilles Panizzi 6-6
10. Freddy Loix, Toni Gardemeister 5-5
12. Marcus Grönholm 4
13. Armin Schwarz, Petter Solberg 3-3
15. Alister McRae 1
A konstruktőrök pontversenyének állása:
1. Mitsubishi 44 pont
2. Ford 36
3. Peugeot 20
4. Subaru 16
5. Hyundai 8
6. Skoda 6