A debütálás részben születésnapi ajándék a jövőre a VW éléről a felügyelő-bizottságba átülő Ferdinand Piëch konszernvezér 65-ik születésnapjára. Piëch már többször nyilatkozta azt, hogy az egyliteres autót még nyugdíjba vonulása előtt vezetni fogja. Az elmúlt hetekben megtartott próbák során már sikerült 1.05 és 1.1 liter közötti átlagfogyasztást elérni.

A 400 kilós autót egy 366 köbcentis, adagolóporlasztós turbódízel hajtja. Az egyhengeres, négyszelepes dízel teljesítménye 10 lóerő. Hatfokozatú kéziváltó segítségével 130 kilométer/órás tempót érhet el a kétszemélyes jármű. Az erőátvitel automatizált kéziváltóval készül, a fokozatok a kormánykerékről is kapcsolhatók.

A szenzációsan alacsony szabvány szerinti fogyasztás elérése érdekében más megoldások mellett a Lupo 3L-ből ismert könnyű építésmódot vitték tökélyre. Olaszországban, egy kisszériás járműgyártó specialistánál készül a szénszálas karosszériás autó. Magnéziumot és alumíniumot alkalmaznak többek között egyes futóműelemeknél, az ülések vázánál és a sebességváltónál.

Csekély mérete ellenére az autó a legtöbb érvényes ütközésbiztonsági előírásnak megfelel. Hatótávolsága a vezetőtől és a körülményektől függően elérheti az 1000 kilométert, mindezt nem egészen két pótkanna tartalmával. A kisautót gyártani is fogják, ára 35 és 45 ezer márka között lehet. Összehasonlítás-képpen a Lupo 3L TDI ára bő 28 000 márka.