Az új Mazda csatasorban a 626-os érkezik elsőként. A végleges változat valamikor 2002-ben mutatkozik be, elődjénél szélesebb és hosszabb karosszériával, erősebb motorokkal. A méret és a teljesítmény növekedésénél fontosabb, hogy az új 626-os a Mazda RX-8-al és Sport Tourerrel megkezdett formatervezési utat folytatja majd. Nem csak a külső design lesz frissebb a Mazda szerint, hanem a belső kialakításnál sem csak a praktikumra helyezik a hangsúlyt. Phil Martins, a Mazda ügyvezetője azt ígéri, hogy a Ford Mondeo padlólemezére épülő Mazda 626-os karosszéria jóval nagyobb belső teret nyújt majd, mint bármely korábban gyártott Mazda.
A motorok terén is hoz újdonságot a japán gyártó. Eddig két erőforrás ismert: egy 2.3 literes és egy háromliteres, V6-os benzines. A nagyobb motorhoz rendelhető lesz egy új fejlesztésű CVT (fokozatmentes automata) váltó is.
A végleges 626-os 2003-ban kerülhet majd piacra.
A 626-os Mazda után következő újdonság az RX-8-as sportkupé lesz. A Detroiti Autókiállításon bemutatott négyajtós változaton kívül kétajtós karosszériával is megvásárolható lesz a japán kupé. Mindkét autót egy legalább 250 lóerős forgó dugattyús motor hajtja majd. Az RX8 gyártása 2002 végén kezdődik el, így 2003-tól már megvásárolható is lesz.
Az RX-8 módosított padlólemezére épül a következő a nálunk MX-5 néven ismert Mazda Miata. A hátsókerék-hajtású roadster Wankel-motoron kívül „hagyományos”, négyhengeres motorral is megvásárolható lesz.
2004-ben jön a Mazda 323-as utódja. A képen látható ötajtós, ferdehátú karosszériás 323 műszaki alapján, de merészebb formavilággal mutatják be a limuzin és kombi karosszériával is készülő Protégét. Az új alsó-középkategóriás Mazda a Ford Focus-szal közös padlólemezre épül, de az RX-8-tól kölcsönzött egyediségét megőrzi. 1.4 literes, 75 lóerőstől egészen háromliteres, 194 lóerős motorokig terjed majd az új 323-as motorkínálata.