Muletónak nevezik az autógyártásban azt az „öszvért”, mikor egy készülő, új autó technikáját egy régi autóba szerelik be. Egy fotósnak most egy ilyen muletót sikerült lefényképeznie. A képen egy mostani, emelt tetejű Golf kasznival futó kísérleti autó látható. Az üveg és a lemezfelület aránya a szériamodellnél az itt látható ellenkezője lesz.
A VW szerint nem is a VW358 kódnév alatt fejlesztett egyterű külseje a lényeg, hanem az, hogy a fő riválishoz, az Opel Zafirához hasonlóan a Golf V egyterű is 7 utasnak nyújt ülőhelyet. A „régi-új” karosszéria láttatni engedi, hogy az új egyterű nagyobb tengelytávja és nagyobb szélessége tágas teret nyújt majd az utasoknak.
A Golf egyterű a 2002-es Párizsi Autókiállításon mutatkozik be, fél évvel hamarabb a hajtásláncot és más fontos elemeket adó ötajtós Golf ötödik generációjánál.